Hjem Kræft Åben debat om kræft

Leukæmi? Nogen der har noget at dele om sygdommen?

Redigeret 29 oktober, 2011, 09:35 i Åben debat om kræft
Hej. ¨

Er pige på 28 somre, som har 4 dejlige små børn og en dejlig mand.

Jeg har i lang tid bøvlet rigtig meget med uforklarlig træthed og det er de seneste måneder blevet rigtig slemt.

Jeg har derfor været hos lægen, som bestilte udvidede blodprøver af de røde blodlegemer.

Det viser sig at mine røde blodlegemer går for hurtigt i stykker, samt at jeg danner for store blodplader.

Jeg er begyndt at have smerteanfald ind ved milten og skal på torsdag på hæmatoligisk afd., for at få foretaget en knoglemarvsprøve og en knogleprøve i hoften, have taget nye blodprøver og i ct scanner for at tå tjekket milt, hals, lunger, mave og bækken.

Jeg er selvfølgelig nervøs for resultatet, men er ærlig talt så træt, at jeg bare ønsker at de snart finder ud af hvad der er galt.

Jeg er klar over at Leukæmi kan være en forklaring og eftersom at min farmor døde af leukæmi og min far for nyligt har fået påvist blodsygdom, som stadig er under grundig undersægning, har jeg lovet mig selv at frygte det værste og håbe det bedste.

Jeg vil være godt forberedt, hvis det nu viser sig at diagnosen ikke er så rar.

Så jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra nogle der eventuelt selv har/har haft leukæmi eller som har været nær nogle som har haft/ har det.

Hvordan startede det, hvordan blev det opdaget osv?

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Hej
    Det lyder ikke godt for dig. Jeg har ikke selv erfaring med sygdommen, men véd at vitamin B kan hjælpe.
    Man kan godt have en 'forbigående' leukemi hvis man mangler eller ikke kan optage B'erne. Får du i øvrigt jern nok? God bedring Helle8
  • hej.. jeg er en pige på 16år og jeg har længe tænkt over nogle blåmærker jeg har uden at vide hvad der er sket.
    jeg har mange af dem.
    men nu har jeg kigget lidt på leukæmi og symptomerne der står der, passer på mig..
    bleg hud med rander under øjnene..
    blå mærker..
    betændelse i munden..
    er træt..
    har også på et tidspunkt haft smerter i benene som jeg ikke kunne sove for.
    kan det være en mulighed?
  • Hej elefanten

    Symptomerne du oplever behøver jo ikke at være et tegn på leukæmi.. Hvis du har tyndt hud får du lettere blå mærker end andre..
    Trætheden kan skyldes mangel på jern.. der kan være mange forklaringer.. Jeg har selv oplevet betændelse i munden, og hævede lymfekirtler på halsen, ondt i benene osv.. Jeg gik også ind og læste om symptomerne og stødte på leukæmi.. Læste hvilke symptomer der er i forbindelse med leukæmi og jeg bildte mig selv med det samme ind i at jeg har mange af symptomerne.. Pointen er at man let komme til at tro man har mange symptomer man egentlig ikke har, og man kan ikke stille sin egen diagnose på nettet. Men jeg har været til læge og fået taget en blodprøve, og har et antal hvide blodlegemer er lidt for højt, men det var meget lidt og der er ingenting..
    Mit bedste råd er at du skal ringe til lægen for en sikkerhedsskyld. Hellere være på den sikre side :)
Log in eller Registrér for at kommentere.