Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har været syg i over 3 uger. Hvad skal jeg gøre?

Hej, jeg er en pige på 14. Jeg har været syg i over 3 uger nu, og det er ikke blevet bedre.

Jeg har hostet heletiden. Det startede med en tør hosten, og så begyndte det at blive mere en slim agtig hoste og nu er den så tør igen. Jeg har tit hosteanfald, så meget at jeg ikke kan trække vejret, eller simpelhen kaster op af det. Nogen gange bliver jeg også svimmel.
Men oven i det, har jeg fået store rygsmerter omkring lungerne og åndenød. Og feber og stoppet næse er kommet og gået.

Vi har haft en mistanke om at det muligvis var en kold lungebetændelse eller noget allergi. Og min onkel troede jeg havde astma da jeg løb ca. 10 m, rundt i haven efter min lille fætte og stoppede pludselig op, og kunne ikke få luft. Det tog mig 5 minutter at få en normal vejrtrækning igen.

Men vi gik til lægen med det, og det tog en blodprøve fra min øreflip. Og han sagde så at det ikke var noget alvorligt, men han kunne give mig nogle piller, der er hostedæmpende og døsende til om natten. De virkede fint de første par dage, men nu har de ingen effekt mere og jeg ligger endnu engang og ingen søvn får.

Har der nogen der har en idé om hvad det kunne være, eller hvad jeg kunne gøe? For det er virkelig fysisk udmattende. Vi skal en tur til lægen i morgen igen, men forventer det samme svar.

Jeg takker på forhånd.

Knus KD

Kommentarer

  • Indstillinger
    Bed lægen om at teste dig for mycoplasma! Jeg var syg på samme måde i 10 uger i efteråret/vinteren, fordi lægen ikke mente det var noget slemt. Det startede præcis som du beskriver. Jeg endte med at være meget, meget syg med 40-41 i feber i 14 dage i træk, fordi jeg også bare fik at vide, at det gik over af sig selv..

    Hvis det er mycoplasma, så vær opmærksom på at penicillin IKKE virker, men du skal have noget mere bredspekteret antibiotika.

    - Nu er det jo ikke sikkert, at det er det - men bare en mulighed, som er værd at være opmærksom på :)

    God bedring!
  • Indstillinger
    Hej Ven :)

    Håber du har fået det bedre efter du skrev dit indslag. Jeg synes du skal få din mor til at købe nogle C- vitaminer, Depot, 500mg, matas egne til dig. Du tager ikke skade af C- vitamin, det du ikke har brug for kommer ud igen når du tisser :).
    Jeg har selv lidt meget af forkølelse, ja ca. 20 år, men jeg synes at vitaminerne hjælper mig meget.

    Du skal muligvis tage dem mindst 1. mdr. inden du mærker nogen virkning.

    Du skal sørge for ikke at blive kold, tag tøj på der passer til vejret og hvis du får det skidt, så tag og vikle et varmt tæppe godt og fast om dig, fra især maven og godt ned om benene og fødderne.

    Hvis du vælger at afprøve det jeg har skrevet, vil jeg meget gerne høre fra dig, om det har hjulpet dig :).

    Rigtig god bedring

    Hilsen Lotte
  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg tog til lægen endnu engang, og hun sagde der intet var, og at jeg havde fået den samme virus i anden omgang. Men jeg blev halvt rask igen, og jeg havde det fint, hostede stadig bare lidt.

    Nu er jeg blevet snottet igen. Og hoster meget igen. Men tror det muligvis det er en bihulebetændelse der er på vej. Men samtidig synes jeg også det gør ondt i mine mandler. Jeg ved virkelig ikke hvad det er jeg har med at være syg.

    Men Lotte, jeg tror helt klart jeg vil prøve dit råd. Jeg skal til at have nogle vitaminer, så jeg kan få styrket mit immunforsvar!

    Knus KD
Log in eller Registrér for at kommentere.