Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Falsk positiv?

Redigeret 12 juni, 2011, 14:39 i Ufrivillig abort
Jeg er en kvinde på 28. Jeg har aldrig været gravid, og havde derfor heller ingen mistanke om jeg kunne være gravid, da jeg gik til lægen med nogle symptomer jeg havde, bla. svimmelhed, kvalme og smerter ved samleje. Jeg og min kæreste prøver ikke på at blive gravide. Jeg brugte p-piller i over 10 år, og holdt for nyligt pause i 4 mdr. pga IT-problemer i sygehuset hvor jeg ikke kunne hente nye p-piller, og glemte det eller havde ikke tid, når det endelig var i orden med deres IT-system.
Men så jeg var hos lægen fandt vi så ud af jeg var gravid. JEg havde også spændte bryster, og havde pletblødninger. Jeg troede jeg var ved at få menstruation. Min menstruation har været lidt ustabil, og jeg troede det var pga. jeg stoppede med p-pillerne. JEg skulle så til lægen igen dagen efter, så vi kunne se hvor lang jeg var henne. Vi kunne ikke regne ud, hvor langt jeg kunne være henne, pga min udstabile menstruation, og pga. mine symptomer har varet i 2-3 mdr.
Men samme nat jeg fandt ud af jeg var gravid, fik jeg menstrationssmerter. Jeg stod ikke op, i håb om, at det ville gå over. Om morgenen da jeg gik ud på toilettet og skulle tisse, kom der ret meget blod ud, og der kom en "blob"-lyd. Jeg var forskrækket, og var bekymret over, om jeg havde tabt barnet. Da jeg var hos lægen kunne hun heller ikke mærke fosteret. Hun sendte mig videre til en gynekolog, som scannede mig,og de fandt heller ikke noget. De tog så en blodprøve, for at sikre sig, at alt forløb sig normalt efter en spontan abort. MEn gynekologen lød dog lidt skeptisk, om jeg virkelig har været gravid. Og dagen efter ringede hun så, og fortalte mig, at hun, ud fra min blodprøve, kunne se jeg slet ikke har været gravid! JEg blev meget forvirret, og nåede ikke engang at stille et spørgsmål, af forvirring.
Men det mærkelige er, at alle symptomer forsvandt efterfølgende! Ingen kvalme, svimmelheder, spændte bryster, og andre "gravide symptomer". Min kæreste og jeg prøver ikke på at blive gravide, og jeg havde heller ingen ønsker om at blive gravid, og tænker heller ikke på om jeg vil været det, eller kunne været det. Min sidste menstruation i april var udsædvanligt let (også selvom jeg er typen der ikke har så meget menstruation).

Jeg kan ikke forstå hvordan en graviditetstest kan vise positiv, når jeg ikke har været? KAn det passe? Har jeg ikke været gravid??
Skal jeg tro på lægen, den positive test og mine symptomer, eller gynekologen?
Og er der mon andre der har oplevet noget lignende? Hvad fant de ud af?
Jeg er meget forvirret... og ked af det.
Log in eller Registrér for at kommentere.