Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvordan skal jeg dog komme videre med mit liv.....

Redigeret 11 november, 2011, 17:40 i Sorg og krise
Jeg kan ikke komme videre med mit liv.....

Min eks kone og jeg havde været samme i 10 år vi har fået 2 børn fra dette forhold. En søn på 7 år og en pige på 4 år.... Vi har haft mange problemer i vores forhold ( skændes meget da at vi er meget uenige om børneopdragelse m.m. )
Vi har været til parterapi for at prøve at redde forholdet, intet har hjulpet.... Vores forhold blev endnu værre af at min mor døde for 3 år siden og jeg siden har haft det svært psykisk.

For 10 mdr. siden ville min eks kone skilles og jeg synes det lød fornuftigt, da vi som sagt havde det dårligt sammen.

Så boede vi sammen i 2 mdr. hvor jeg sov på sofaen, herefter flyttede hun op til en ny mand som hun er kærester med i dag, dette var en slag i hovedet på mig og jeg gik ned i et meget dybt sort hul. Nu er det 8 mdr. siden hun er flyttet ud og jeg kan bare ikke komme videre med mit liv...

Har været til psykiater fået lykkepiller ( stoppet nu ) men har det stadig lige slemt. Tænker på hende hver time og drømmer så meget om hende... Er jaloux på hende og hendes nye kæreste forhold, for hun er tydligvis kommet videre, med det samme!!
Gør vildt meget ud af mig selv og træner meget, men kun fordi jeg vil have at hun skal synes jeg er lækker og fortryder sin beslutning. ( Men helt ærligt ved jeg ikke om jeg overhovedet vil have hende tilbage ) :-/

Jeg har været på mange dates og været sammen med rigtig rigtig mange kvinder siden min eks kone smuttede.... Primært fordi jeg også prøver at finde en kæreste og komme videre med mit liv... Men sammenligner alle kvinderne med min eks kone og gider dem faktisk ikke, kun interesseret i at få bekræftigelse

Vores samarbejde med vores børn fungere godt, men jeg savner jo også dem frygteligt når jeg ikke har dem!!! ( Vi har dem lige meget 7/7 dage )

Nu er der gået 10 mdr. og jeg kan bare ikke komme videre med mit liv, køre rundt i det samme og tænker på min eks kone hele tiden :-/ Jeg træner utroligt meget 4-6 gange om ugen for at få et andet fokus end hende, men så snart træningen er færdig er hun i mine tanker igen.


Hvordan kommer jeg dog videre med mit liv? For disse følelser er ved at æde mig op....


( p.s. fordi vi har børn sammen har vi daglig kontakt, dette gør det ikke nemmere for mig at komme videre. )


Hilsen

Andreas

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej jeg synes du skal finde 2 dage i ugen som hver uge er samme dag. ved aftensmad tid . hvor du ringer og taler med dine børn. når hun ser det er dig der ringer der ved hun at det er til børnene. og de andre dage tænker du på børnene om de har det godt. Jeg regner med du har dem hver anden weekend. hos dig. Hvis den anden mand er i huset . kan hun eller en anden person børnene kender bringe dem imellem jer. så i undgår at tale for meget sammen. Du er ved at være helt desparat . stop alt det træning . for hendes skyld. Det er det der inde i dig hun skal elske. og ikke hvor trænet du er . selvfølig er en lækker fyr . atraktiv. men har han ikke hjertet på det rigtige sted . og kan vise sine følser. hvad er der så at bygge på . hun har valgt at få børn med dig . så hun har engang set dig som en god mand. og far for hendes . jeres børn. Der er ikke noget galt med dit udseene . men der har været noget galt i jeres forhold. I Har skændet meget. Og der er kommet børn ind i forholdet. og det er ikke u almindelig at parforholdet går i stykker . når vi som forældre har hver sin baggrund med og selv er opdraget forskellig. i har begge villet det godt . men i har skændets om hvordan i skulle opdrage jeres barn. Sådan et forhold er nærmest umulig at leve i . for ingen af jer er villig til at give den anden ret i sin måde at gøre tingene på. måske hvis i havde søgt hjælp til at opdrage på en helt 3 måde at i kunne få det til at lykkedes. Men prøv at spørg din psykriatre om din egen opdragelse har været god . for så kan du give det vidre til dine børn. I stedet for at træne vild . så gør et andet indtryk på hende. at du er en god far for dine børn. du tager på ture med dem og får oplevelser. hvis du er sød mod dem . får hun også et godt indtryk af dig. Du skal vente med at finde damer du er ikke klar til det . Du skal mærke smerten og sorgen . og græde være vred . tale. før du kan komme på den anden side. Ved at presse hende bliver hun hos den nye mand. uanset om han er den rigtige eller bare en mand hun har fundet tryst hos . Har selv oplevet at det kan være ligemeget hvad for en man der kommer , bare ham giver kys , klem og hvad man mangler. om han så er skør i hovedet det finder man først ud af senere. så giv tid . er du blevet skilt fra hende. for så har hun nok ment det i alvor. Prøv om du bare kan være hendes ven. med tiden. men tale pænt om hende og kærsten til dine børn. de kan jo ikke gøre ved det. og de elsker både hende og dig. Har du ikke nogle venner du kan besøge og tage ud at fiske med. koncert eller andet. så dine tanker kommer væk fra hende. håber du får det bedre kærligst
  • Indstillinger
    Tak for dine støttende ord og dit fine overskud til, at kommentere på mit indlæg. Det blev jeg rigtig glad for. Vi deler børnene 7/7.
  • Indstillinger
    Hej Andreas

    Hvis det kan være noget for dig, kan jeg foreslå dig at prøve nogle sessioner med hypnoterapi. Hypnose kan være en rigtig god måde at finde ind til kernen i problemerne, få bearbejdet uforløste følelser, slippe fastlåste følelser samt ikke mindst finde de positive ressourcer, man har brug for, så man bliver i stand til at komme videre i sit liv.

    Hvis du er interesseret og tilfældigvis bor i Københavnsområdet, kan jeg anbefale en rigtig dygtig hypnoterapeut, jeg selv har gået hos. I så fald kan du sende mig en mail på kontakt@tabuet.dk

    KH Helene
  • Indstillinger
    I har levet er dårligt parforhold; I har uden held prøvet parterapi. Du er nødt til at erkende, at jeres forhold er slut. Du er også nødt til at erkende, at din ekskone er kommet videre, har fundet en ny mand i sit liv og forhåbentligt er blevet glad og tilfreds, og derved også har mere overskud til jeres børn.

    Du har og har haft nogle problemer, og det er derfor dem, du skal koncentrere dig om. Du skal arbejde ud fra de faktiske forhold - at du ikke får din kone tilbage. Det er voldsomt opslidende hvor mange kræfter, du givet kanaliserer over i nogle drømme, der ikke bliver til virkelighed.

    Jeg vil tilslutte mig Helenes forslag om, at det nok er en god ide, at du prøver noget terapi, evt. hypnoterapi, der har fokus på dig og din situation og hvordan DU kommer videre, og ikke luftkasteller om noget, der ikke kommer tilbage. Husk nu - I fungerede dårligt sammen og da din kone ville skilles, fandt du jo, at det var det rigtige.

    Jeg er enig i, at det ikke burde være nødvendigt med daglig kontakt omkring jeres børn, men jeg hæfter mig i den grad ved, at I er uenige om opdragelse, og der bliver I simpelt hen nødt til finde ud af nogle fælles rammer. Hvis jeres børn lever efter et regelsæt i ulige uger og det stik modsatte regelsæt i lige uger, så opnår I kun at jeres børn bliver dybt, dybt splittede, og får meget store problemer i deres liv.

    Det er vel ikke et ønske hos nogen af jer? I skal søge noget hjælp til dette, og I skal begge to "æde nogle kameler" mht. den opdragelse. Det er af afgørende vigtighed at forældrene arbejder på at være enige om de helt basale ting omkring deres børn og ikke taler dårligt om hinanden i børnenes påhør.

    Det er ikke deres skyld, at I ikke kan finde ud af det, og det er måske der, du skal starte med at have din fokus - så kan det være, du på den måde får sat dine andre problemer i bedre perspektiv, når din energi bliver flyttet til noget, du selv kan være med til at styre. Din ekskones liv kan du ikke have indflydelse på, og derfor skal du arbejde på ikke at bruge mere energi på ting, der ikke kan ændres.
  • Indstillinger
    Ja, børnene, det er så synd de den ene uge må det ene, den anden uge noget andet. Ikke alene skal de flytte frem og tilbage, men de skal ustandselig indordne sig under forskellige husregler. Det kan ingen holde til.

    Jeg har set det. Det endte med barnet stod og skreg og skreg og ikke ville afleveres til den anden forældre.
  • Indstillinger
    Hej,

    Du skal lære at dit liv er dit!
    Lære at tro på dig selv!
    Ta´ førekasketten på!
    Og være rummelig nok til at lade din ex. få lov til at gøre det samme med sit liv.
    Der er ingen grund til at kæmpe den gamle kamp mere. Det er en ørkesløs kamp. Et overstået kapitel, som du bruger al for meget energi på. Den er i virkeligheden blot en illusion, der kører rundt med dit humør.

    Prøv i stedet at fokusere på det du er i, hvert øjeblik. Det føles måske svært i starten, men det er kun fordi det er uvant. Det er skønt, når du forstår det, så bliv ved! Her er nogle eksempler:
    I stedet for bare at knokle derud ad med træning, så træn f.eks. blot en halv time og fokuser tilgengæld nu på hver en muskel, på dit åndedræt, på hver en bevægelse. Start f.eks. med benene og flyt opmærksomheden rundt i kroppen, til du har været "hele vejen rundt!" Mærk nu nydelsen din træning giver dig, fremfor at det blot bliver noget du SKAL gøre, for at "overleve". Når du kommer hjem og er sulten, så drop den kedelige sammenklapper og find en ret du har lyst til at lave. Brug tid på at købe friske krydderurter og duft til dem én af gangen. Når du forbereder retten, så snit det hele langsomt og sug al virkeligheden, duftene og smagsoplevelserne helt ind i sjælen. Hvis du undervejs kommer til at vandre væk i tankerne, som du helt sikkert vil komme til, så luk øjnene og træk vejret dybt tre gange, mens du tænker: Dette er kun en tanke. Og vend tilbage til virkeligheden. For den eneste virkelighed der er nu, er den du er i. NU. Prøv at gå op i de små ting du gør. Madlavning er blot ét eksempel. Måske kan du finde på en masse andre selv?

    Spørg generelt dig selv hvad du har brug for lige nu, hvad du har lyst til, hvad der kan gøre dig glad. Og lad det handle om ALT andet end din ex. og andre damer! Lad det være helt simple ting, som at se en film i biografen eller gå en lang tur ved havet... eller blot at læse en bog eller spise din yndlingskage fra bageren, købe en ny t-shirt. Du har ret til at forkæle dig selv. Og du har ret til ikke at være enig med din ex., men i stedet blot respektere jeres forskelligheder.

    Læs evt. lidt om mindfulness, som handler om at fokusere på nuet fremfor på forestillingerne som knytter sig til fortid/fremtid. Gå evt. ind på bibliotek.dk og find de bøger, der kunne være lige noget for dig om emet. Der findes utallige. HVis du ikke er en læsehest, så kan du i begyndelsen nøjes med at lave en simpel mindful/meditationsøvelse: Sætte dig roligt ned, lægge hænderne på knæene/lårene, lukke øjnene og scanne din krop fra top til tå. Sådan her: Hvor er der spændinger? Træk vejret dybt. Og lad nu din stemme tale inde i dit hoved. Bed panden slappe af, øjnene, kinderne, kæben, tungen, hagen, halsen osv. osv. indtil du er helt nede ved hver en tå. Gør det langsomt og sørg for først at gå videre til næste kropsdel, når du kan mærke at den første slapper af. Denne øvelse gør dig i stand til at mærke din krop være helt afslappet og levende. Bliv siddende roligt helt afslappet og med lukkede øjne. Hvis du nu mærker efter, kan du næsten mærke hver en celle, prøv at lægge mærke til, at det faktisk prikker i huden. Start f.x. med en arm. Måske kan du til sidst mærke at det prikker i hele kroppen? DU lever...uanset hvad der ellers sker omkring dig, uanset hvilke vilkår der er rundt om dig, uanset din fortid, uden illusionerne og kampene inde i dit hoved.

    Dit liv er en vidunderlig gave. Uanset hvem der måtte synes noget andet om børneopdragelse og kærlighed end dig.
    Tillykke med førerkasketten. Og bær den pænt!

    Kh. Karmacure
  • Indstillinger
    Selvtak andreas Den opdragelse de bruger i børnehaven er pædagogisk måske kan i få råd der så i bruger samme opdragelse alle 3 steder. og når børnene er større , så nogle af jeres egne oplevelser fra jeges barndom. lege held og lykke
  • Indstillinger
    Læs denne glimrende lille tekst om, hvorfor det kan føles så slemt at være i sorg:

    <a href="http://www.sensetik.dk/sorg_og_krise">Sorg og krise</a>

    Og ja, man kan gøre noget ved det.
Log in eller Registrér for at kommentere.