Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fregner og sol?

Hej.
Jeg har rødt hår og lys hud, ikke helt vild lys hud som man normalt forbinder rødhårede med, men lider alligevel af fregner. Jeg har altid haft dem, men kun i hovedet. Synes derfor det er lidt mærkeligt at jeg her til sommer er begyndt at få dem på brystet, armene og på skuldrene. Jeg har i hele mit liv rejst rigtig meget - og derfor fået en masse sol, hvilket indtil videre ikke har påvirket mine fregner. Jeg er begyndt at lægge meget mærke til mine fregner hvor jeg før hen var ligeglad med dem, men nu vil jeg bare have dem væk. Så hvad kan jeg gøre for at fjerne dem jeg har, og hvad skal jeg gøre for at forebygge at der kommer flere? Kan solcreme med en høj faktor holde dem væk, så jeg ikke behøver at tænke på at få flere, eller mindsker solcreme kun antallet af de kommende fregner? Kan man eventuelt bruge blegecreme for at gøre dem mere utydelige? Kan jeg eventuelt få så meget sol at min hudfarve bliver lige så brun som fregnernes farve? Alle de fregner jeg får her til sommer, forsvinder de igen til vinter eller er det kun en del af dem der forsvinder? Og så vil jeg også gerne vide om det vil blive værre og værre for hvert år der går eller om fregnerne stopper deres udvikling når man bliver ældre?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen Teenageren2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Fregner klær faktisk rigtig mange mennesker. Jeg tror bare du skal acceptere du har dem. Jeg har også lidt i ansigtet og får flere om sommeren som jeg også selv føler er lidt irriterende, da for mange kan se lidt voldsomt ud, men ja for nogle forsvinder de når man bliver ældre, men hvem gider at vente på det? :) Jeg tror ikke nogen creme kan hjælpe på det da din hud bare er sådan. Man kan få dem opereret væk men lad endelig vær med det ! da det kan give dig små huller i huden som ikke ser forfærdeligt ud. Der findes cremer som påstår at de kan fjerne fregner men de fleste af dem er fake.
Log in eller Registrér for at kommentere.