Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Endeligt udredt

Redigeret 11 juni, 2011, 16:55 i Hypermobilitet
Så blev jeg endeligt udredt.

Jeg har af min læge og fysioterapeut fået at vide, at jeg ikke var hypermobil. For jeg opfyldt kun to af de fem kriterier. Min gamle fysioterapeut var til gengæld helt sikker på det. Interessant...

Men så kom jeg til reumatolog i Odense.
Han scannede mig og sagde, at der ikke var noget som helst at se.
At jeg var hypermobil i ryggen, det kunne han dog godt se. Men resten måtte skyldes noget psykisk. De forbandede smerter i hele kroppen.

Først havde jeg lidt svært ved at tro på det. Til trods for, at jeg er traumatiseret i min barndom, og at jeg havde det rigtig svært.

Nå, men jeg kom igang med at træne. Både kondition og styrke. Og efter jeg har gjort det nogle måneder. Ja så er næsten alle smerterne væk. Så havde jeg en måned, hvor jeg ikke trænede, fordi jeg faldt i en depression. Og der kom alle smerterne igen. Det synes jeg er utroligt interessant... Men det betyder så også, at jeg nok skal træne fast tre gange om ugen resten af mit liv. Men jeg kan da heldigvis gøre noget ved det, og det er jeg glad for.

Kærlig hilsen Oktober

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Oktober :-)

    Dejligt at du endeligt er blevet udredt.

    Når du arbejder med at bearbejde traumatiseringen både psykisk og fysisk, kan du med tiden blive smertefri. Det vil selvfølgeligt være fint at dyrke motion hele livet - men på et tidspunkt bliver det forhåbentligt af lyst og ikke for at undgå smerterne.

    KH Helene
  • Indstillinger
    Forhåbentligt.

    Det er imponerende, at psyken kan have så stor påvirkning på kroppen.
    Det er absolut stof til eftertanke :-)

    Kh Trine
Log in eller Registrér for at kommentere.