Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Besvimede

Redigeret 9 juni, 2011, 09:59 i Teenagere
Jeg har nogle spørgsmål, men først forklarer jeg lige hvad der er sket så i ved baggrunden om mit spørgsmål.

Igår tog jeg med med stedfar på arbejde kl halv 2 om natten da han kører natte køreles. Da min mor vækkede mig, for at sige han snart kom og hentede mig, vågende jeg med denne forfærdige mavepine, men troede det var sommerfugle, for har ikke kørt ret meget lastbil sammen med min stedfar, siden han kørte galt sidste år. Jeg hoppede op i lastbil og følte mig tilpas igen.
Vi nåede ikke at køre mere end 2 minutter da jeg begynder at få koldsved over det hele, og får lyst til at kaste op, jeg synes at det blev for varm og fik af vide at der var kun 20.grader i lastbilen.
Vi kører lidt videre, da jeg spørger efter en pose, for hvis jeg nu skulle kaste op, ville det være rart at have en pose, jeg får spændt mig op.. Mere husker jeg ikke før, vi holder stille og min stedfar står henne ved mig med en pose og siger mit navn. Da jeg vågner er jeg helt våd af sved, har kaste lidt vand op på min arm, men ikke sådan noget at hele lastbilen var fuld af det, kun min arm.

Vi havde kun kørt i 10-15 minutter

Min stedfar fortæller mig så, da jeg var kommet lidt mere til mig selv, at jeg havde rejst mig op, og så var jeg gået ud som et lys og var faldt over i døren og havde slået hovedet ind i vinduet og at jeg havde lavet nogle enkle lyde som jeg var ved at kvæle mig selv.. Og at han havde kaldt på mig 7-8 gange uden jeg har reageret..

Det eneste jeg kan huske og følte var at jeg fik mig spændt op og så var jeg faldt i søvn, havde det som om jeg havde sovet i flere timer..

Jeg blev hentet af min mor, så jeg kunne komme hjem i seng og sove. Jeg sov så fra halv 3 om natten til halv 10 dagen efter. Da jeg stod op, havde jeg det fint, men nu er jeg ligeså stille begyndt at synes mit hovede bliver tungere og får en fornemmelse af at jeg ikke har fået noget at drikke idag selvom jeg har fået ½ Liter vand og en cola, som jeg tog hul på om natten får at få lidt at drikke..

Hvad kan det skyldes at jeg besvimede og nu dette med mit hovede føles tungt??

Kommentarer

  • Indstillinger
    En cola du åbnede i nat og en ½ liter vand er ikke voldsomt meget.

    Jeg syntes det lyder noget underligt det her, og syntes, I skulle tage at vende det med lægen.
    Jeg kan ikke lade være med at tænke på epilepsi, men jeg tror nu også sagtens det bare kan være en kombination af træthed og sommerfugle i maven...
  • Indstillinger
    Det er mere end jeg plejer at drikke om morgen..
    Men ellpis eller hvordan det staves, det er da ikke noget som kan komme til en lige pludselig? da ingen i min familie har det?
  • Indstillinger
    Jo det kan godt komme lige pludselig.

    Men lad være med at blive bange eller sådan noget. Jeg siger bare, at jeg syntes I bør tale med lægen om episoden.
  • Indstillinger
    Okay, jeg vil da prøve og høre lægen om det
Log in eller Registrér for at kommentere.