Betændte skamlæber
Hej alle. Jeg er en forvirret pige på 17 år. Jeg har længe haft et pinligt problem, som jeg ikke har turde dele med andre. Det hele startede for et halvt år siden, og er siden blevet værre og værre. Jeg har hverken fortalt mine forældre eller min læge omkring problemet, da jeg er dybt pinlig over problemet. Min højre skamlæbe er begyndt at blive meget betændt, og mit underliv er begyndt at lugte rigtig meget siden den skamlæbe er begyndt at blive meget betændt. Det er en meget hæslig lugt. Min skamlæbe er nogle gange helt gul eller meget hævet. Det gør endda rigtig ondt, når jeg går. Jeg går i bad cirka to gange om dagen, (morgen og aften), og jeg smørrer creme på skamlæben. Men lugten forbliver dog. Det ligner også til tider, at mine skamlæber er vokset sammen, fordi den er meget hævet. Hvad kan det mon være? Jeg er meget bekymret. Er der nogle af jer, der har oplevet noget lignede? Jeg vil aller først hører jeres mening om det, fordi jeg ikke vil gå til lægen endnu, hvilket mange af jer nok vil henvise mig til først. Så prøv om I kan komme med nogle råd/eksempler først. På forhånd, tak.
Knus den forvirrede teenagepige.
Knus den forvirrede teenagepige.
Kommentarer
Hvis der ligger en betændelse under huden, kan hverken cremer, desinfektionsmidler eller andet være behjælpeligt, og der må medicineres. Jeg aner ikke om du kan vente, til det går væk, men jeg vil ikke råde dig til at forsøge.
At du har lugtgener, kan skyldes noget så simpelt som en svampeinfektion, men kan også være tegn på noget mere alvorligt.
Derfor er det nødvendigt, at du henvender dig til din læge, som er den eneste, der kan hjælpe dig ordenligt. Ja, det er pisse ufedt at ligge der uden tøj på (!). Men det er endnu mere ufedt at undlade at reagere på symptomer, som kan være en varsling på noget mere alvorligt.
Lægen har set tusindevis af tis'koner, og bliver hverken stødt eller overrasket over at se på din, som tydeligvis har behov for hjælp - så afsted til lægen med dig
Pøj-pøj