Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hævede lymfeknuder på halsen

Jeg er en kvinde på 38 år som har døjet med hævede lymfeknuder på halsen siden midt februar.
Jeg har været til et hav af prøver og undersøgelser og der er intet som viser noget.
Jeg har været fuldstændig tappet for energi og træt hele tiden, samt havde konstant hovedpine.Det stod på i ca. 3 mdr. hvor jeg også var sygemeldt fra mit job, nu har jeg så lige været på deltid i maj måned og starter op på fuld tid her i næste uge.

Jeg spiser meget fornuftig og sund kost og er meget bevidst omkring hvad jeg spiser, er meget opmærksom på at jeg får de rigtige vitaminer.

lægerne har lidt givet op over for mig, de siger bare at de ikke ved hvorfor de er kommet og hvorfor at de forsvandt igen. De siger bare at det ikke er alvorligt.

Jeg har døjet med mit immunforsvar igennem to år nu hvor det her har været kulminationen.

Nu er knuderne så på vej tilbage, har opdaget en på halsen og en som breder sig bag øret.
Jeg håber da der er nogle som måske kender til dette problem, da jeg ikke ønsker at skulle hele processen igennem igen.

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu er du ret ung og hører vel derfor ikke automatisk til gruppen, men jeg vil alligevel spørge dig, om du har fået influenzavaccinen denne vinter?

    Jeg spørger, fordi min mand også har været usædvanligt træt og energiforladt nu i mange måneder,så meget at han pt også er sygemeldt - og lægerne kan heller ikke finde ud af, hvad der er galt.

    Han har dog ikke disse hævede lymfeknuder, men vi har fået mistanken til vaccinen, fordi han blev syg ret kort tid efter, han havde fået den - og altså har været det siden.

    Hvis du har fået denne vaccine, så er det lidt tankevækkende.
  • Indstillinger
    tak for hurtigt svar.
    Nej jeg har ikke fået vaccinen, jeg har valgt den fra de sidste mange år fordi det har virket som om at dem som fik vaccinen, blev syge af den og det havde jeg ikke lyst til oveni al det andet sygdom som jeg har haft de sidste to år.
    Mit immunforsvar er helt i bund, men alle mine tal ser fine ud, har aldrig været så meget syg som de sidste to år.
  • Indstillinger
    Jeg kan læse mig til at hævede lymfekirtler kan have mange årsager.

    Kunne det måske være en ide at prøve akupunktur for at mobilisere immunforsvaret. Naturligvis hos en, der virkelig kan det. Jeg ved kinesiske læger også er uddannede i akupunktur.
    Min brors slidgigtsmerter forsvandt helt i et par dage efter en behandling. Så det er ikke hokus pokus.
  • Indstillinger
    jeg har prøvet akupunktur og går fast til det, ved godt at det ikke er hokus pokus, jeg går hos en som er meget dygtig og som også har læst kinesisk medicin, desværre har det ikke hjulpet mig nok.
  • Indstillinger
    Hmm nu er jeg ikke så gammel men vil lige svare alligevel.

    Jeg har en overgang også døjet med disse lymfeknuder ved halsen/nakken. Gik til min læge jeg havde på daværende tidspunkt. og han fortalte efter undersøgelser osv at det kunne være pga at jeg har været forkølet eller utroligt stresset..
    HVilken af delene det kunne være kan jeg ikke svare på da jeg var begge dele i en lang periode.

    ved ikke om dette kan hjælpe.
    Men held og lykke med det frem over.

    Salani
  • Indstillinger
    tak alligevel, jeg har også været forkølet, men det var i januar måned og i oktober måned, hvor jeg havde noget kraftig influenza lignende.

    Jeg synes ikke at jeg er stresset nu og jeg synes at jeg har det godt, jeg er selvfølgelig meget opmærksom på om de vokser eller hvad de gør, da lægerne som sagt ikke kan sige noget.
  • Indstillinger
    Hej er du tjekket for kysse syge . det giver store kirtler på halsen. Lymfekirtler kan også hæve hvis du ikke tåler æg fra høns og fisk. måske er der andet din krop ikke tåler.
  • Indstillinger
    Ja jeg blev også testet for kyssesyge og det har jeg haft og har jeg ikke pt, men ja det var også min første indskydelse.

    Der er rigtig mange ting som jeg ved at jeg ikke tåler, jeg vidste dog ikke at det kunne have indflydelse på det.
  • Indstillinger
    Hej :)
    I mange år har jeg haft problemer med forkølelse, polypper, nyseanfald, manglende lugte og smagssans og hovedpine. Utroligt at jeg stadig er ved mine næsten fulde fem :). Det startede for mange år side, jeg var vel 12 år, med hævede lymfer på halsen og hævede mandler. Ved ikke om der er en sammenhæng, men jeg søger medpatienter, hvor vi evt. kan hjælpe hinanden. Ved ikke om du har læst på siden om -manglende lugtesans-. Måske er der nogen der, der kender til dit fenomen, men ikke tænker på det eller har glemt det.

    Hvis du er interesseret i at være med i en fokusgruppe, synes jeg det vil være spændende at få dig med, da du som jeg forstår, tænker meget på din kost og indtag af vitaminer.

    Mailadresse: llbk@stofanet.dk
    Hilsen Lotte
Log in eller Registrér for at kommentere.