Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvornår er depression slemt nok?

Hej
Jeg er en pige på 20 år der ikke har det synderligt godt, men jeg er bange for at gå til lægen fordi jeg ikke ved hvornår symptomerne er slemme nok til at der skal gøres noget ved det, og jeg er bange for, at lægen bare vil affeje mig. Jeg har altid følt mig anderledes end andre og er en meget indadvendt person og været lidt tungsindig. Når jeg er i en god periode tænker jeg altid overrasket "wauw, jeg har ikke lyst til at dø lige nu". Jeg er meget ked af det og energiforladt, men det værste er nok ensomheden. Jeg er ved at tage en uddannelse men jeg har ingen tætte relationer og bor alene i en lille lejlighed. Indtil nu har jeg haft en kæreste og vi er ved at gå fra hinanden (nej dette her er ikke kærestesorger), bruddet slår mig ikke ned, men det at jeg nu ikke har nogen at snakke med og ikke noget at lave i weekenderne ligesom alle andre mennesker har. Jeg har nogle fritidsinteresser men ikke noget jeg får noget ud af socialt og fritidsinteresserne siger mig ikke noget mere. Jeg har tidligere skåret i mig selv og er bange for at falde tilbage. Sidst da jeg var single chattede jeg med en masse mænd på nettet og mødtes med dem og kom altid til at have sex selvom jeg ikke havde lyst, jeg er bange for at det også sker igen. Jeg er bange for at lægen bare vil affeje mig og sige at det er kærestesorger eller ekstra pres fordi jeg snart skal til eksamen. Lige p. t. bor jeg hjemme ved mine forældre fordi jeg ikke kan holde ud at være alene, når de tager afsted på arbejde er jeg ved at blive sindssyg. Jeg har to søskende der lider af borderline, jeg er bange for at jeg også fejler det samme, men det er svært at sige til lægen eftersom jeg altid har lært at det er en svaghed at vise følelser og jeg vil gerne være stærkere end mine søskende ved ikke at vise mine følelser. Det blev vist et lidt rodet brev det her men jeg kan ikke klare at komme til lægen og blive afvi