Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udslæt på forhud efter ejakulation

Redigeret 16 juli, 2011, 17:54 i Mandlige sexproblemer
Jeg har det problem at hvis min kæreste ikke er hjemme i et stykke tid og jeg så derved må ordne det selv, opstår der en form for udslæt på forhuden.

Det starter som noget der minder om meget tør hud og bliver så til små sår og rifter på nogle få millimeter i længden.
Det klør ikke og gør ikke vildt ondt. Rifterne er lidt ømme, det er klart, og det svier hvis sæden kommer i kontakt med rifterne.

Kan det være sæd allergi, da forhuden ofte kommer i kontakt med sæden efter ejakulation?

Det forsvinder igen efter nogle dage hvor jeg ikke masturberer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du altid kommer i hendes skede uden kondom, så kan der nok godt være noget om det med "allergi" når du kommer andre steder.

    Ph-værdien i skeden er i den sure ende, mens sæden er i den basiske ende.
    Det må betyde, at pikhovedet udsættes for en anden ph-værdi når sæden blandes med skedesekretet end når det "bare" er sæden.

    Sæd kan sagtens ætse. Når en mand kommer ud over mig, får jeg rødme der hvor sæden rammer huden, hvis ikke jeg rimelig hurtigt vasker stedet.

    Løsning... Hmm.
    Kan du have papir og en våd klud inden for rækkevidde når du onanerer? Skyd sæden i papiret og vask så med kluden (du kan jo i hovedet gøre det til en efter-udløsning-kæleting i stedet for noget praktisk).
    Når du så kommer på benene må du vaske kalorius under vandhanen - uden sæbe.
  • Indstillinger
    Tak for svaret.

    Vi har i de sidste 3 måneder brugt kondom og der har der ikke været et problem.
  • Indstillinger
    Hvis du kommer i et kondom vil jeg nu mene at sæden kommer mere eller ihvertfald lige så meget i kontakt med hovedet end det gør hvis du kommer i det fri.

    Så må årsagen skulle findes et andet sted...

    Hvad bruger du som smørelse når hun ikke er der? Hvis du bruger fx. creme kan det meget vel være årsagen.
  • Indstillinger
    For mig lyder det som slitage.....
    Jeg har været ungkarl længe....
    Det at bruge den bare hånd er ikke altid lige blidt....Men en creme kan godt tage noget af fornøjelsen...
    Et godt middel (syntes jeg) er aloavera gel.... Selv den billige fra Netto kan bruges..... Start med at bruge en klat af det...
    hvis du syntes det er for vådt... så hold en pause så tørre det lidt.. og fortsæt så.,...
    de gange jeg har brugt det, virker forhuden blødere og faktisk og lidt korterer.. Det er nok rynkerne der er skrumpet..
Log in eller Registrér for at kommentere.