Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Råd nabostrid og falske anklager

Redigeret 16 juni, 2011, 06:44 i Mobning
Hej læsere. Jeg skriver her fordi jeg ønsker et godt råd om nabostrid chikane. Min kone og jeg har en meget støjende nabo hvilket er en ung pige noget forældrekøb. Men vi har gentagne gange prøvet og snakke med hende og skrevet klagebreve til hende. Formanden for boligforeningen han tog hendes parti da han mente hun var en uskyldig ung pige, hun har tudende været nede hos politiet og anmeldt os for det ene og det andet, min kone og jeg ved at hende tøsen og hendes far har fortalt en masse usandt episoder til politiet som aldrig er fundet sted.. Politiet kommer rendende og banker hårdt på døren plus at den underlige far til nabotøsen kommer og banker på også vi finder ud af at han optager vores samtaler på lyd mobiltlf, og vi har intet nævnt og kender til de trusler og altmuligt de har anklaget os for. Min kone og jeg ville bare have fred for sådan en tøs. Den tidl nabo som fraflyttede for halvt år siden havde vi ingen problemer med. Vi føler at politiet har taget stor parti til naboen og vi får gentagne gange afvide at den stakkels unge uskyldig pige kommer grædende og klager over os. Vi har intet gjort. Vi skrev et klagebrev til boligforeningen da hendes haveting stod uafbrudt over ved vores ejendom og hendes breve har vi modtaget flere gange i vores postkasse trods for vi ikke har postkase ved hendes. Den ligger langt fra. Jeg ville hører hvad man gør i den situation. Vi har tilmed fået afvise af politiet hvis naboen larmer osv må vi ikk kontakte hende ellers får vi et tilholdt, hmm tænker jeg, vores før er lige op til hendes dør da det er lejigheder. Vi ønsker bare og få fred, vores lejlighed er sat til salg og håber på den snart bliver solgt... Håber I har nogle råd ?? Vi føler vi er bundet på begge hænder og vi tør ikk sige mere for alt hvad vi angiver at vi er uskyldige så bliver det brugt imod os. Jeg ville ikk gå så meget detaljeret i det her, men ja kun sige at jeg føler mig forurettede og krænket.. Med venlig hilsen Mand28 og Kvinde31

Kommentarer

  • Hvor er det slemt, når man ikke kan få tryghed og fred i sit eget hjem.

    I forsøger at få solgt Jeres bolig og det, tror jeg, er det bedste I kan gøre. Jeg har set i udsendelser i fjernsynet, at det sommetider kan hjælpe med en konfliktløser/mægler, men det vil jo sige, at begge parter skal være interesseret i det.

    Meget apropos så kommer der en (gen)udsendelse i serien om nabostidigheder i fjernsynet i aften på TV2 kl. 20.

    Hilsen Helene
  • Hej Helene
    Ja det rigtigt træls og surt jeg hader falske anklager og løgn m.m
    Vores lejlighed har stået til salg i 25 dage og en enkelt har kigget på den, men han havde desværre en andel han skulle af med, jeg undre mig bare over hvorfor man bestiller et møde for at se en anden lejlighed når ens egen står til salg ?? Så er det jo svært og købe med det samme. Man ka selvf aldrig vide, men min mand og jeg har ikke kigget på noget før vi får solgt vores også får vi også fred fra den nabo. Jeg vil slet ikke have at den nabo skal vide hvor vi flytter hen for vi er meget bange for at alt det her ballade med politiet osv har skabt en hævn fra dem, vi startede jo med og klage over larm som de påstår de ikk gør. Og hver gang har de ku få medhold til trods for deres løgne og manipulation. Politiet fortalte os at naboen havde siddet tudet og gjort ved nede hos dem, Og straks kommer de (politiet) som frembrusende løver og min mand og jeg er tæt på at blive anholdt, for noget vi ikke har gjort. Groft system...
  • Hej...

    Jeg håber virkeligt for Jer, at I snart får solgt Jeres lejlighed.
    Om det kan hjælpe at tale med en advokat, ved jeg ikke. De fleste kommuner har gratis advokatrådgivning en gang om ugen eller en gang om måneden, hvor de vil kunne vurdere, om det er noget, de kan hjælpe med.

    Når man ikke kan gøre noget ved en konkret situation her og nu, så må man i stedet prøve, om man kan finde nogle ressourcer, så man kan udholde det, der påvirker én negativt - indtil der kommer en konkret løsning.
    Mit bedste råd er derfor, at I ikke lader det ødelægge Jeres liv, for så har hun først for alvor fået magt over Jer. Jeg ved godt, at det er rigtigt svært men prøv at give problemerne så lidt opmærksomhed som muligt. Prøv at finde måder, så I kan skabe mest mulig glæde og positiv energi i Jeres liv. Der popper et billede af skov og strand op i mit hoved - tænker, at det betyder, at det vil være godt, hvis I kan komme ud og få lys og positiv energi, som I kan tage med Jer hjem.

    P.S.: Jeg antager, at det er dig, der har skrevet til mig på mail, så jeg nøjes bare med at svare her i stedet for at skrive det samme to gange :-)

    KH Helene
  • Hej Helene.

    Ja :-) min kæreste og jeg havde valgt og skrive hertil for at søge nogle gode råd ìg måske hører om andre havde ligeså ansurde problemer !!
    Vi er begge meget uforstående, men vi har fundet ud af at man kan gøre alt ved at græde og udtrykke medlidenhede og manipulation, og den opfattelse har vi fået af nabotøsen og hendes far som har sat det her igang, som min kæreste
    siger, tror han de har selv skrevet de trusselsbreve som vi så hat fået skylden for, da de så ville stå bedre stillet over for politiet. For man må sige at vi er dybt rystet over at blive anklaget for noget vi ikk har gjort og idet at politiet ikk har nogen beviser. De anklager os på forhånd..
    Det enste vi har gjort er at skrive et klage brev til hende fordi hun larmer meget, men det er kun op til vires væg hun gør det, tror vi det er bevist.
    De påstår så hun ikk har gjort det, også kører vi i ring, påstand mod påstand.
    Set fra den lyse side er vi heldigvis på vej væk, nogle unge mennesker skal ud og kigge på lejligheden her næste weekend, om vi så skal gå ned i pris, så sælger vi den første og bedste, for vi vil bare væk fra hende.. Der vil nok altid være nogle sjove og underlige naboer andre steder, men det her lyder meget ualtmindeligt for os... Politiet har henlagt sagen, da jeg sagde at vi bare tilstår det hele, om de så vil lade os være.. Men nej vi har intet gjort, men da vi kun ønsker fred så gør man alt og når politiet nærmest tvinger en til og tilstår noget man ikk har gjort for de blev ved og ved med at udspørge min kæreste og jeg om det samme og det samme. Vi er begge voksne mennesker og den nabo er 19 år så vi tvivler meget på om det her er en lille piges fantasi, da vi med sikkerhed ved at hun har løjet for hendes far og politiet.
    Men set positivt så håber vi simpelthen bare vi snart kan flytte... Vi bor jo også ultra tæt på hende, dør om dør, så vi føler vi blir konfronteret heletiden når vi kommer hjem. Vi havde gæster den ene dag og der var meget vamt så vi måtte åbne døren og vinduerne , men da hun også havde åbnet hendes dør kunne hun dermed hører alt hvad vi sagde, det var meget ubehageligt somom at vi ikk havde en del privatliv..
    Men det der gør os meget negative er at vi får et tilholdt hvis i så meget som ber hende om at dæmpe hendes larm, hvilket jeg heller ikk forstår da vi ikk automatisk ka holde os 100m fra hende, vi bor jo lige ved siden af. Til grin, sir jeg bare. Jeg snakkede med Ringsted politi og de er meget forvirrede over at det her kan gøres til en sag når det indeholder indicier m.m. Vi tror den datter og far kender ham den unge betjent som styrede sagen ellers er de helvedes gode til skuespil..
    Det var nok for idag..
    Det var dejligt og komme ud med det:-) det her er også læst af min kæreste
    hvad jeg skriver, så er klar over vi skriver om det her emne:-)
  • Jeg bor selv i ret tæt bebyggelse og når jeg har fået nye naboer nogle gange, har jeg været så nervøs for, om det var mennesker der spillede høj musik eller på anden måde skabte uro og ballade. Det ville have været et Helvede. Heldigvis har jeg hver gang fået ret rolige og søde naboer.

    Jeg krydser virkeligt fingre for, at I får solgt Jeres lejlighed meget hurtigt og finder et roligt sted at bo.


    Mange hilsner Helene
  • Hej kvinde31,

    Jeg er journalist og arbejder på et tv program om nabokrig, som skal sendes på TV2.
    Jeg synes, din historie lyder spændende, og jeg ville høre, om du evt kunne være interesseret i at tale med mig, om jeres situation?

    I så fald hører jeg meget gerne fra jer.

    Med venlig hilsen

    Kristina Bergmann
    Journalist

    Eyeworks Denmark
    Sølvgade 32
    1307 Copenhagen K
    Denmark
    http://www.eyeworks.tv
    T: +45 40737319

    Dette indlæg er godkendt af Netdoktor.dks redaktion
Log in eller Registrér for at kommentere.