Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pludselig uren hud

Redigeret 16 august, 2011, 11:37 i Bumser
Hej alle.

Er der mon nogen der ved hvad der kan være årsag til mit problem:

Jeg har meget pludseligt fået voldsomt uren hud i ansigtet. Mest i panden og på kinderne og en smule på hagen. Det er faktisk kommet fra den ene dag til den anden!
Jeg har aldrig lidt af uren hud, heller ikke i mine teenage år. Min hud har altid været meget ren og pæn og pludselig slår jeg nu som 22 årige fuldstændig ud i ansigtet selvom jeg renser min hud grundigt både morgen og aften.

Er der nogen der har oplever noget lign.?

Vh. M

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan måske være en allergisk reaktion overfor et eller andet? Ved du om du er allergisk? :)

    Jeg har også lige haft meget uren hud, ved at jeg har haft rigtig mange væskefyldte blærer på min krop. Er dit noget lignende?
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke hvad jeg skulle være allergisk overfor, og jeg synes ikke jeg har spist anderledes end jeg plejer.
    - Det er ikke væskefyldte blærer, bare almindelige bumser og knupper i hele ansigtet. Når man ikke er vandt til det er det så voldsomt pludselig og se sådan ud. Øv :-(
  • Indstillinger
    Er du begyndte på noget medicin eller tager du p-piller?

    Det er mine bedste bud på årsag.
  • Indstillinger
    Jeg har hørt, at hvis man bliver gravid, så kan ens hud reagere voldsomt på det?? ;)
  • Indstillinger
    Det kan i øvrigt også være det varme vejr.
    Hvis man er meget udenfor, så vil ens hud svede og afgive en masse urenheder.
    Det kan måske være forklaringen på, hvorfor det er i panden.
  • Indstillinger
    Jeg har maaske ogsaa noget af det samme problem.. Havde aldrig uren hud og saa i min tyver kommer de lig pludslig.. Jeg ved stadig ikke hvad grunden er . Hvordan kan man finde ud af hva man er allergisk over for? er det muligt at hvis man traener meget af sved er aarsagen?
Log in eller Registrér for at kommentere.