Tiltagende mavekramper og blod.
Hejsa
Jeg har en lille forespørgsel på noget hjælp, med hensyn til noget læge ting, som i nok har noget mere forstand på end jeg har.
Jeg har en veninde, som igennem de sidste 3 måneder har haft mavekramper, i starten var de ikke så slemme, og varede kun kort tid, men med tiden er de blevet meget kraftigere og hun kan ikke stå op når det sker, de varer nu fra 5 minutter til 30 minutter, og de kommer næsten hver dag nu, fremfor i starten kom de kun en gang om ugen eller mindre..
Men idag havde hun et meget kraftigt mavekramper, samt at hun hostede blod op..
Har i en idé om hvad det kan skyldes? Hun vil ikke til lægen, og frygter det kan være noget meget slemt.
Vh,
Mads Jürgensen.
Jeg har en lille forespørgsel på noget hjælp, med hensyn til noget læge ting, som i nok har noget mere forstand på end jeg har.
Jeg har en veninde, som igennem de sidste 3 måneder har haft mavekramper, i starten var de ikke så slemme, og varede kun kort tid, men med tiden er de blevet meget kraftigere og hun kan ikke stå op når det sker, de varer nu fra 5 minutter til 30 minutter, og de kommer næsten hver dag nu, fremfor i starten kom de kun en gang om ugen eller mindre..
Men idag havde hun et meget kraftigt mavekramper, samt at hun hostede blod op..
Har i en idé om hvad det kan skyldes? Hun vil ikke til lægen, og frygter det kan være noget meget slemt.
Vh,
Mads Jürgensen.
Kommentarer
Efter min mening, skal hun til lægen så hurtigt som muligt. Det er ikke bedre at vente...
At hun ikke vil til læge, fordi hun er bange for at det er noget alvorligt, for det er da helt sikker derfor, holder simpelthen ikke.
HVIS det er noget alvorligt, så bliver det jo kun endnu mere alvorligt af at vente.
Mavekramperne tænker jeg umiddelbart kunne skyldes en allergi overfor en fødevare. Det kan godt blive værre med tiden.
Men det skal kontrolleres!
Lige præcis det kan sagtens vente til egen læge.
Men hoste blod. Det skal tjekkes!
Jeg syntes, at du - hvis du har mulighed for det - skal tage hen til hende, ringe til lægen og fortælle at hun hoster blod (kan I ikke komme igennem til egen læge må I ringe til en anden læge og forklare at I ikke kan få fat i egen eller evt. tage på skadestuen) og så tage med hende derhen.
Jeg tror, at det vil være en hjælp at du står ved siden af hende og siger, at nu skal I til lægen - uden at det er et spørgsmål!