Underlivssmerter
Hej!
Jeg er en pige på 16 år. Jeg har på det seneste haft smerter i venstre side af underlivet(lidt ligesom menstruationssmerter, bare i mindre grad). Det er smerter, som jeg godt kan holde ud, men jeg synes alligevel, at det er en træls følelse at gå rundt med. Jeg er meget nervøs over hvad det kan være, og jeg har søgt rundt på internettet for at få nærmere information - desværre uden held :-(
Det skal siges, at jeg spiser p-piller(minero), og har gjort det i omkring et år. Der er et lavt homonindhold i dem, og jeg har tidligere ringet til vagtlægen for, at hører om det kunne skyldes dem. - De sagde, at det kunne det godt og at det var normalt - men jeg forstår ikke hvorfor, at smerterne bliver ved med at komme og gå. Jeg har lige haft min menstruation (dvs. at den sluttede for ca. fem dage siden), og jeg ved ikke om det kan være den som stadigvæk gør, at jeg har lidt ondt i underlivet. Det skal også siges at jeg aldrig har hoppet over en menstruation.
Jeg håber meget på, at der er en, som ved noget - så jeg kan falde lidt til ro igen.
Jeg er en pige på 16 år. Jeg har på det seneste haft smerter i venstre side af underlivet(lidt ligesom menstruationssmerter, bare i mindre grad). Det er smerter, som jeg godt kan holde ud, men jeg synes alligevel, at det er en træls følelse at gå rundt med. Jeg er meget nervøs over hvad det kan være, og jeg har søgt rundt på internettet for at få nærmere information - desværre uden held :-(
Det skal siges, at jeg spiser p-piller(minero), og har gjort det i omkring et år. Der er et lavt homonindhold i dem, og jeg har tidligere ringet til vagtlægen for, at hører om det kunne skyldes dem. - De sagde, at det kunne det godt og at det var normalt - men jeg forstår ikke hvorfor, at smerterne bliver ved med at komme og gå. Jeg har lige haft min menstruation (dvs. at den sluttede for ca. fem dage siden), og jeg ved ikke om det kan være den som stadigvæk gør, at jeg har lidt ondt i underlivet. Det skal også siges at jeg aldrig har hoppet over en menstruation.
Jeg håber meget på, at der er en, som ved noget - så jeg kan falde lidt til ro igen.
Kommentarer
Hvis alt er i orden og din læge medgiver, at dine p-piller kan give den bivirkning, så er det op til dig selv at vurdere, om du vil leve med det, eller holde op med de p-piller.
P-piller er jo ikke en livsvigtig medicin - tvært i mod; din krop har mange gange bedre af ikke at få det hormontilskud.
Man kan sagtens ringe til vagtlægen, hvis der er noget, man er i tvivl om.
Jeg kontakter selvfølgelig læge, men jeg ville først hører, om der var nogle, som havde en idé om, hvad der er galt.
Ellers tak for dit svar.
Ja, man KAN godt ringe til vagtlægen selvom det bare er et lille spørgsmål der ikke er akut brug for svar på, men det lotte mener er, at man ikke BØR ringe til vagtlægen hvis det kan vente til egen læge åbner. Vagtlægerne har meget travlt.
Anyways; jeg syntes også, at du skal tale med din læge om det. Jeg tænker, at det måske kunne være en idé at blive undersøgt for om der er muskelspændinger...
Du kunne også teste om det er på grund af p-pillerne ved simpelthen at tage et par måneder uden dem.
Din læge kan give dig en recept på noget smertestillende der er kraftigere end dem man køber i håndkøb.
Så må I bruge kondom.
Man skal snakke med egen læge før man kan stoppe med p-piller, og jeg er lige begyndt på en ny pakke.
Jeg tror at min frygt for at blive gravid ville være ekstrem stor, hvis min kæreste og jeg kun brugte kondom.
Men ellers tak for dine råd.
Jeg hører til en af disse totalt underlige mennesker, der nogle gange i den grad har haft brug for en læge, og har måttet vente både 20 og 30 minutter på at komme igennem, fordi lægevagtens telefon er blokeret af folk, der ringer om banaliteter.
At man har lidt murren i maven, der som du selv skriver sagtens er til at holde ud, er IKKE en opgave til lægevagten.
Når man ringer til lægevagten, kommer man til at tale med en læge, og derfor bliver det selvsagt ikke vurderet om et opkald er vigtigt, før man ER kommet igennem, og HAR blokeret for andre opkald.
Det er ikke noget, jeg finder på, jeg har fået det bekræftet, og jeg været nødsaget til at ringe 112 og få en ambulance i stedet for, som ikke havde været nødvendigt, hvis jeg havde kunnet få fat i en læge hurtigt.
Så nej - det er ikke lige meget.