Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

5 ( syge ting ) ?

Redigeret 8 juni, 2011, 09:55 i Store børn
Hej jeg er en 11 årig dreng som har fået mærkelige ting =5 >1. For 1 måned siden skete der det at jeg ikke kunne presse Affæring ud og da jeg skulle prøve at pille var mit numsehul lukket sammen Og når jeg har spist noget begynder min mave at sige mærkelige lyde ._.?

2 lige for 5 dage siden begyndte mine øjne at flimrer heelt vildt!!
Især i mørke og Lyst når jeg lukker øjnene Kommer der alle mulige ting Og når jeg lukker øjnnene i 10 sekunder bliver det hele utydeligt i 2 sekunder

3. for 3 uger siden begyndte jeg at får ondt Forskællige steder Min mor siger at jeg er i voksealderen og det tror jeg på men er ikke helt sikker :(

4.Hver aften er jeg begyndt at tænke vildt meget på døden fordi at jeg for flimmer og så det med afføringen osv. og så begynder jeg at græde og tjekke alt mugligt

5.hej for 2 uger siden eller ved ikke så jeg animal planet og så der var et eller andet med larver i hovedet og så da jeg skulle i seng Halv 10 begyndte der at komme små knække lyde Hvad sker der :(


Svar venligst Netdokter jeg er bange ;(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er 11 år gammel. Du skal slet ikke gå med sådanne tanker helt alene.

    Jeg vil foreslå dig, at du starter med at fortælle din mor, at du er bange for at du er alvorligt syg; at du har en masse symptomer, der giver dig denne angst.

    Du skal bede din mor om at hjælpe dig med at komme til at tale med skolepsykologen, for det er helt klart, at din angst er ved at tage over.

    Det kan jo være, at din mor ryster på hovedet og siger, at du er et pjattehoved, men det er du ikke, men måske din mor ikke helt kan magte det, så hvis ikke hun kan give dig den hjælp, vil jeg foreslå dig, at du taler med din klasselærer i skolen, og fortæller, at du altså har det dårligt og om han eller hun vil hjælpe dig med en samtale med skolepsykologen.

    Det er rigtigt godt, du har skrevet her, for du skal have noget hjælp, og nej, jeg tror ikke, du er alvorligt syg, men det kan du blive, hvis ikke du får nogen til at hjælpe dig med de tanker, du går med.

    Skynd dig at få talt med en voksen om det her - så vil du snart få det godt igen.
  • Indstillinger
    Tak for det Men hvad kan alt det der være Det jeg er mest bekymred om er at flimrer i øjnene ..
  • Indstillinger
    Hej,


    Det lyder som om du lider af angst. Det gør jeg også selv. Nogle gange er man bange, så det man forestiller sig virker virkeligt.

    Hvad angår flimmer for øjnene, ved jeg ikke hvad det er. Måske er det ingenting.

    Lige meget hvad det er, skal du ikke være bange. Det er sjældent at børn bliver alvorligt syge.

    I morgen skal du henvende dig til en voksen. Hvis du ikke bryder dig om at snakke med dine forældre om det, så snak med din klasselærer eller en anden voksen fra din skole eller en af dine kammeraters mor eller far.

    Hvis du heller ikke bryder dig om at snakke med en fra din skole, kan du gå ned til din læge.

    Alle de voksne vil helt sikkert gerne hjælpe dig.

    Fortæl alt du har skrevet her. Du skal ikke være flov, det er bedst at være ærlig.

    Vil du være sød at skrive her, når du har snakket med en voksen?
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg kan godt forstå du blev bange, det blev jeg også første gang jeg oplevede det med øjnene. Faktisk blev jeg så forskrækket at jeg tog ind til lægevagten. Han ringede straks til en øjenlæge, og det viste sig at være helt harmløst. Det kaldes øjenmigræne selv om det er uden smerter, hvis det er som mit er det som om man ser en masse lys det flimrer ligemeget hvor man kigger hen. Man kan godt få lidt hovedpine når det forsvinder igen.
    v.h. Janne.
  • Indstillinger
    Tak janne, Nu mangler jeg bare at få af vide hvad det med afføringen er .. Og min mave er også begyndt at rumle Helt vildt og sige lyde. Men også det med Knække lyde i Hovedet Når at bevæger hovedet heelt vildt begynder det også at knæk
  • Indstillinger
    Det er sådan at når man fokusere for meget på symptomer, bliver de værre. Tænk på noget andet , når du bliver bange. det er tit når man bliver nevøs man finder på ting. og så kommer de faktisk. Jeg blev indlagt for et halv år siden, fordi jeg havde flimmer for øjene, og en masse andre ting som ikke hang sammen. Og det viste sig at det var noget der kom af sig selv, og at det var fordi jeg var ked af det, uden faktisk rigtigt at vide det. da jeg fik bekræftet af en masse læger at der ikke var noget. Gik det væk et par uger efter. Men ja snak med en voksen om det, og se tiden an.
Log in eller Registrér for at kommentere.