HJÆLP - Menstruation mens jeg spiser p-piller????
Hej
Jeg fødte for 15 måneder siden en dreng og har siden da taget p-piller fast. De sidste 2½ måneds tid er jeg begyndt at bløde mens jeg tager p-piller. Ikke altid at jeg får mavesmerterne som man oftest får inden menstruation, og bløder tit i op til flere dage.
Nogle der har prøvet dette - det er virkelig begyndt at irritere mig.
Under sidste p-pille periode fik jeg blødning 4 gange på 3-4 dage af gangen.
Håber nogle kan komme med nogle fornuftige og behjælpelige svar.
Knus Nille
Jeg fødte for 15 måneder siden en dreng og har siden da taget p-piller fast. De sidste 2½ måneds tid er jeg begyndt at bløde mens jeg tager p-piller. Ikke altid at jeg får mavesmerterne som man oftest får inden menstruation, og bløder tit i op til flere dage.
Nogle der har prøvet dette - det er virkelig begyndt at irritere mig.
Under sidste p-pille periode fik jeg blødning 4 gange på 3-4 dage af gangen.
Håber nogle kan komme med nogle fornuftige og behjælpelige svar.
Knus Nille
Kommentarer
Selvom du tidligere har taget p-piller uden problemer kan jeg sagtens forestille mig at den hormonelle ændring din krop har været igennem har ændret din krops reaktion på p-piller.
Det lyder som om, at din krop slet ikke fik lov til hormonelt at komme sig oven på graviditeten, altså få gang i normal cyklus.
Jeg syntes du skal holde op med at tage p-piller (og andre hormonpræparater for den sags skyld).
Men ellers kan du tale med lægen om at forsøge med et andet præparat og se om det hjælper.