Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Det er tromling og skal selvfølgelig Droppes

Redigeret 3 juni, 2011, 09:06 i Åben debat for mænd
Jeg er fra debat forum blevet gjort opmærksom på, at Åben debat for mænd,
er en åben debat for mænd og kvinder.

Det er tromling og skal selvfølgelig DROPPES

Kommentarer

  • Indstillinger
    Er det et sundhedstegn at stå af samfundet, livet, parforholdet og sætte sig hen og ryge smøger og drikke kaffe?

    Det mener jeg sådan set ikke. Jeg mener heller ikke, at kvinder pr. definition foretrækker at tromle alt igennem – jo, nogle gør måske; på samme måde som nogle mænd vælger at være totalt passive og ikke kæmpe for deres synspunkter.

    Kunne man forestille sig et helt og aldeles vanvittigt tankeeksperiment: At manden i stedet for at bare at bøje nakken og stå af, i stedet valgte ganske enkelt at sige fra?

    Du påstår at kvinder pr. definition tromler, ekstremt kynisk og at pressen følger med. Det er da en påstand, men så må du jo også have svaret på, hvorfor mænd finder sig i det?

    Hvis kæresten arbejdspladsen, skolen osv. begynder at tromle dem, så har de jo ret beset et valg; de kan sige fra, slå i bordet og komme på banen og byde ind med deres vinkel af den pågældende situation.

    Jeg ved godt, der er en talemåde der siger ”du får ret, og jeg får fred”, og ja min påstand er da, at det er noget af det dummeste, der nogen sinde er fundet på, og det sjove er, at det er en talemåde, der oftest benyttes af mænd. Hvis ikke man gider kæmpe for sin ret, sin mening, sin holdning – ja, så taber man jo, og er det det, du mener, man som mand skal gøre?

    Her på Netdoktor er pt. et par debatter startet af mænd, der har parforholdsproblemer, og hvis du læser dem, så vil du se, at det primært er kvinder, der er inde og fortælle, at den pågældende mand i den grad skal sige fra og melde klart ud, så det passer jo ikke, at kvinder er så stride, som du vil gøre dem – tvært i mod, rigtigt mange kvinder kunne forfærdeligt godt tænke sig at have en rigtig mand i stedet for en hjælpeløs pose vat, og jo, de kvinder der har denne hjælpeløse, ja, de kan sikkert heller ikke lade være med at tromle ham – og givet i håb om at få bare en lille smule modspil.

    Du, Bjergtoppen, har åbenbart været ude for at blive tromlet og har fundet dig i det, hvorfor du nu mener at samtlige kvinder er ”voldelige” og man derfor bare skal stå af, ryge smøger og drikke kaffe.

    Hvor ynkeligt kan det blive?

    ”Kæmp for alt, hvad du har kært”

    Ja, undskyld – men jeg læser dit indlæg som en dyb provokation, og har derfor reageret som sådan.
  • Indstillinger
    Jeg formoder at du med "mand" refererer til 1950'ernes opfattelse af hvad en mand er, men det er da en yderst uddateret verdensopfattelse.

    Sikke noget sexistisk sludder. At skære alle kvinder over en kam som terroriserende dæmoner og alle mænd som stakler der er kuet...

    Uanset om har en diller eller ej skal man da ikke stille sig til tåls med at blive tromlet overende og ikke blive anerkendt og respekteret.

    At pakke sin taske og skride syntes jeg dog er den allersidste udvej.

    Syntes du ikke, at man først skal forsøge at ændre tingenes tilstand ved at indgå i en dialog og arbejde med sig selv for at lære at sige fra?

    Det håber jeg da så sandelig, i og med at du øjensynligt har arbejdet som terapeut...

    Som lotte også nævner lyder det mest af alt som om, at du selv har stået i situationen og nu uheldigvis har fået etableret en generel bitterhed mod mennesker uden en penis.
    I så fald vil jeg råde dig til at søge en terapeut-kollega i stedet for at bruge resten af dit liv på at være vred.
  • Indstillinger
    Bjergtop, som tidligere terapeut må du kende til projektioner. Du taler om tromlende kvinder. Jeg oplever i allerhøjeste grad, at det er dig, der tromler i mange af dine indlæg.

    Helene
  • Indstillinger
    Ja kvinder mødre lær jeres sønner at stå på egne ben . også det huslige og hvad en mand med fremtid består af. også tænke på om en dag vil han finde en kærste.mm . Ja han er ikke en tabermand. hvis han lytter til familien. Der er også Mænd der taber. En Mand der aftaler et tid. kommer ikke før om flere timere senere . Sønner der har kærste, kone , børn, og stadig er stærk afhænggig af sin mor. mor hjælp med . dit og dat. mor kommer før konen. Moren er også tilknyttet sin søn. Det bliver ofte en tabermand. han får sin mor for sig selv. Bag en hver mand står der en kvinde . Måske har denne mor ikke været der barndommen igennem. og anden syn på kvinder og moderfigur har ændret manden til at være den han er. Det skulle vi tænke mere på om de nye generetioner. der er opvæsten og opdragelsen den går igen når der kommer kærste og dernæst børnebørn. dårlig opdragelse vil blive ved til personen dør.
  • Indstillinger
    Hej Bjergtoppen

    Jeg vil gerne bringe et citat af dig fra den debat om feminisme, som du startede, og hvor du fremsatte den teori, at feminister - altså mennesker, der modsætter sig undertrykkelse af kvinder - har en psykiatrisk diagnose, nemlig narcissistisk personlighedsforstyrrelse.

    Du skrev:

    ”Selv er jeg fuldstændig enig i, at verden ikke er sort og hvid …”

    viewtopic.php?f=150&t=26571&st=0&sk=t&sd=a&start=10 (Indlægget fra 29. maj kl. 15.02)


    Et af symptomerne på narcissistisk personlighedsforstyrrelse er en tendens til at se alting i sort og hvidt. Desværre lever du ikke op til dine egne ord. Du udtaler dig frygteligt unuanceret. Jeg vil da gerne tro, at der er kvinder, der opfører sig, som du beskriver, ligesom der også er mænd, der opfører sig sådan. Men du kan da ikke udlede noget om ALLE kvinder, ud fra at du har oplevet, at en enkelt eller nogle enkelte kvinder har opført sig på en tromlende måde over for dig.

    Nu har du valgt at skrive i ”Åben debat for mænd” og du mener åbenbart, at kvinder ikke har lov til at skrive her. Og det kan da også godt være, at det ville være en god ide for dig at diskutere dine problemer med mænd, akkurat ligesom vi kvinder dannede kvindegrupper i sin tid, fordi vi blev tromlet af mændene og endnu ikke havde lært at sige fra!

    Min personlige erfaring fra dengang er, at en sådan gruppe kan være til stor hjælp. Man udveksler erfaringer og støtter hinanden i at blive bedre til at sige fra og sætte grænser, så man ikke i den grad bliver tromlet af andre. Måske kan du endda bruge noget af den faglitteratur, der blev skrevet for kvinderne i sin tid ;o)

    Måske mener du virkelig, at vi kvinder skal blande sig helt uden om dit problem? Må vi slet ikke komme med gode råd? Vi har jo trods alt nogle (dyrekøbte) erfaringer med undertrykkelse!

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Redigeret 6 juni, 2011, 06:08
    ............................................
  • Indstillinger
    Hej igen

    Jeg er ikke i tvivl om, at du har det svært.

    Men er du villig til at tage imod råd fra andre, eller ønsker du bare at brokke dig?

    Jeg kan garantere dig for, at vi er mange, der har været udsat for grænseoverskridende adfærd fra selvcentrerede partnere, uanset om der er tale om mænd eller kvinder.

    Problemet er jo, at mennesker, der mener sig i deres gode ret til at undertrykke andre, tiltrækkes af mennesker, der ikke kan finde ud af sige fra.

    Vi er mange, der blev født ind i et mandsdomineret samfund, hvor det var helt almindeligt, at kvinder blev undertrykt og nedvurderet. Personligt fandt jeg det også svært at sige fra, og det tog mig lang tid at lære, men det kan altså lade sig gøre. Jeg er sikker på, at det også kan lade sig gøre for dig som mand at lære det! Op med humøret, det skal nok gå.

    God weekend

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.