Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

For lavt stofskifte og blødninger....

Jeg har nu i 3 år været i behandling for lavt stofskifte. Jeg skiftede for ca 1 år siden til Eurothyrox uden besvær. De gamle Eltroxin gav rigtig mange bivirkninger! Jeg har været glad for de nye piller - får kun 25 mikr. om dagen men....har det sidste halve år lidt af uregelmæssige blødninger. De sidste 2 mdr. har jeg blødt meget.....er der nogen som har disse bivirkninger?
Jeg tager ikke p-piller da jeg ikke kan tåle disse....

Kommentarer

  • Indstillinger
    Da jeg startede på stofskiftemedicin, stoppede mine blødninger straks. Jeg var 49 år, så det var ikke mærkeligt, at overgangsalderen startede, men meget spøjst, at det skete så pludseligt.
    Hele hormonsystemet påvirkes af stofskiftemedicinen, så det er klart, at det også kan påvirke menstruationen.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    jeg er 44 år så du har ret i at det nok ikke er så mærkeligt...men mine er ikke stoppet - tværtimod...hm...vil i hvertfald ikke tilbage på Eltroxin! Lægen har talt om en p-pille ring, som måske kan stoppe det lidt. Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal. Men det er meget irriterende!
  • Indstillinger
    Hej
    jeg havde også en masse bøvl med mine blødninger før jeg blev diagnosticeret med for lavt stofskifte. Jeg blødte meget voldsomt, men ikke langvarigt. Jeg gik faktisk til læge fordi jeg - endnu engang - havde oplevet blodet fosse ud af mig bare fordi jeg flyttede mig lidt på stolen. Stolen jeg sad på var så tilfældigvis en hvid polstret stol i direktionens mødelokale på min arbejdsplads - og jeg måtte forlade mødet for ikke at bløde igennem på det hvide uldstof! DA fik jeg nok.
    Jeg var da 47 år. Efter stofskiftet kom i balance blev mine blødninger meget mere fredelige i ca 2 år, herefter blev de uregelmæssige, men stadig fredelige og nu har jeg osse fået hedeture, som 51½ årig. så jeg håber det er slut nu.
    Kort sagt: få checket at du ikke er underbehandlet - eller overbehandlet, for den sags skyld.Held og lykke med det!.
  • Indstillinger
    MINE menstruationer havde været forsvundet i flere måneder, da mit lave stofskifte blev opdaget. Med medicinen kom de helt normalt tilbage (har altid været voldsomme) og var det i flere år til nu, hvor overgangsalderen er sat ind.
    VH Solsikke
Log in eller Registrér for at kommentere.