Hjælp, bløder udenfor mens, og tampax sidder fast :/
Hej
Jeg var til en fest igår, og fik finger af en og var i seng med ham, men lidt inde i akten fandt vi ud af at jeg blødte voldsomt. jeg tager p-piller og der er omkring 2 uger til min næste mens. og jeg er ikke jomfru, så hvad kan det være?
så vi fandt en pakke tampax som var på toilet, og jeg stak den op, men der var ikke nogen snor, og nu sidder vattet så oppe i min skede, og kan ikke få det ud, er det noget jeg skal gå til lægen med eller skal jeg vente til det selv ryger ud ? Er meget bekymret for mit underliv lige nu så håber at nogen vil svare, da det ikke er noget jeg har lyst til at snakke med mine forældre om. men hvis jeg skal til en gynækolog og få tampaxen taget ud kan i så anbefalde en?
Hilsen Tumpen Sophia
Jeg var til en fest igår, og fik finger af en og var i seng med ham, men lidt inde i akten fandt vi ud af at jeg blødte voldsomt. jeg tager p-piller og der er omkring 2 uger til min næste mens. og jeg er ikke jomfru, så hvad kan det være?
så vi fandt en pakke tampax som var på toilet, og jeg stak den op, men der var ikke nogen snor, og nu sidder vattet så oppe i min skede, og kan ikke få det ud, er det noget jeg skal gå til lægen med eller skal jeg vente til det selv ryger ud ? Er meget bekymret for mit underliv lige nu så håber at nogen vil svare, da det ikke er noget jeg har lyst til at snakke med mine forældre om. men hvis jeg skal til en gynækolog og få tampaxen taget ud kan i så anbefalde en?
Hilsen Tumpen Sophia
Kommentarer
Der er en grund til, at der står i indlægssedlerne til tamponer at de max må sidde 8 timer.
Man risikerer infektioner, og endda nogle rigtig slemme nogen. Det er naturligvis ikke en "lov", at man bliver syg af at have en tampon siddende fx. natten over, men der er risiko for det.
Nu skal du ikke gå i panik eller sådan noget - jeg siger bare, at nej, du skal ikke bare vente på at det kommer ud af sig selv.
Læg dig på sengen eller sæt dig på toilettet og prøv en sidste gang om du selv kan få den ud. Måske det vil hjælpe at smøre fingrene med vaseline eller glidecreme.
Lykkes det ikke, så må du ringe til lægevagten og få en tid til at komme derhen eller tage på skadestuen og sætte dig og vente til du kan komme til.
Jeg går ud fra, at du ikke er særlig gammel når du tror, at det kan være en gynækolog du skal til. Både praktiserende læger og lægevagten laver underlivsundersøgelser og kan derfor sagtens hive den ud.
Det jeg vil sige med det er: Hvis du ikke er særlig gammel så syntes jeg altså at du skal bede din mor om at køre dig til lægevagten/skadestuen fordi der er en tampon der sidder fast i stedet for selv at slås med transport og utryghed.
P.S.
Jeg vil tro at du blødte, fordi han har revet dig med en negl.
men min mor har det med at blive sur over at hun skal sidde og vente på sådan noget. også fordi at hun sad og ventede med mig i 4 timer i går for at få at vide at min tå var brækket...
Helt ærligt, din mor må lige kunne overleve at hjælpe sin datter. Hvis det er så forfærdeligt for hende at sidde og vente på at komme til kan hun sætte dig af, køre igen og så komme og hente dig når du er færdig der.
Men I kunne jo også bare bruge tiden som kvalitetstid til at få sludret.
tog på skadestuen kl 19:00 og er lige kommet hjem igen. de sendte mig hen til gynækologen på hospitalet.
så tamponen er ude. og der er ikke sket nogen skade så det er jo gode nyheder
så på det punkt der var jeg heldig, lad os håber at jeg forbliver heldig da jeg har eksamen på onsdag og d. 8 og 15