Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Æblecider eddike

Redigeret 6 januar, 2012, 04:05 i Bumser
Hej! Jeg syntes lige jeg vil dele mit nyeste fund af en kur!
Det er et alternativ til skrappe lægemidler og creme.

Lad mig præsentere - ÆBLE EDDIKE eller æblecider eddike.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad forskellen er?
Der findes næsten overvældende meget info om denne kur - bare søg på google eller youtube!

Nå men det man man kan gøre er to ting; Man kan drikke det og man kan smøre det på det ramte områd. Huden kan måske godt blive lidt tør.

DET VIGTIGE NÅR MAN DRIKKER DET ER AT BLANDE DET OP MED VAND!
Her er how-to-do:
http://www.youtube.com/watch?v=eaAi5OEwqFI

1-2 spk. til ca. 1 l flaske vand, 3x dagligt.

Manden i videoen ovenfor siger at det er godt at tage det før morgenmad.

En anden ting er man måske også lige skal tænke på er ens tænder. Jeg læste et sted at det ikke er godt at børste dem lige efter at have drukket det, selvom man måske tror man gør noget godt. Vent lidt, det kan gå ud over emaljen. Eller ja, læs selv mere om det hvis du overvejer at prøve det her. ;)
Jeg tænker på at man kan bruge et sugerør så tænderne ikke ligger og svømmer i det.

Det er jo en stærk syre og kan derfor godt være barsk ved maven hvis man tager for meget af gangen. Måske er det bedst at starte lidt mildt ud.

Jeg starter selv på denne kur idag, så jeg kan ikke udtale mig personligt om virkningen endnu men jeg ved at virkelig mange taler om det som værende lidt af en mirakelkur. Det er et middel som er blevet brugt fra helt tilbage i gammel tid mod alverdens ting. Det bruges også til vægttab, hvor det indtages.

Det æbleeddiken gør er at den udrenser.

Ellers find selv mere info - der er meget af det på nettet!

Ps.
det er en god idé at købe det ufiltreret og upasteuriseret. Fx. det fra Urtekram til ca. 35 kr.

Jeg poster mere om et par uger når jeg kan se hvad der sker! :)
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Held og lykke med det :-)

    Jeg ville engang selv starte på den kur og købte en flaske. Det smagte bare så afskyeligt, selvom det var blandet med vand, så jeg opgav.

    Håber du er mere standhaftig ;-)


    KH Helene
  • Indstillinger
    Ja, jeg ønsker også held og lykke. Jeg har også en gang prøvet det, men da jeg ikke døjer med uren hud, så var det noget andet, som æblecidereddike skulle være noget så fantastisk for.

    Jeg erindrer ganske enkelt ikke, hvad det var - og havde da heller ikke nogen effekt, for så havde jeg vel husket det.

    I modsætning til Helene så gennemførte jeg rent faktisk kuren, selv om det holdt hårdt, for bvdr hvor det smager.

    Jeg håber du får glæde af det - og vil glæde mig til at høre nærmere på et senere tidspunkt.
  • Indstillinger
    Pudsigt. Jeg har her til morgen drukket et glas vand med æblecidereddike i. Købte flasken pr. impuls for en uges tid siden, så nu kan jeg lige så godt bruge det.
    Jeg satser på at det kan berolige min tarm.

    Jeg syntes ikke at det smager forfærdeligt... Et glas koldt vand, et skvat eddike og så ned med det.

    Mht. det med tænderne: Herre gud; lidt eddike fortyndet i et glas vand kan næppe være nogen skademager. Det bruges flittigt ufortyndet i salatdressinger osv., og jeg har aldrig hørt at olie-eddikedressing skulle være dårlig for tænderne.

    Og selv hvis det er skrapt, så kan det næppe på nogen måde hamle op med juice og sodavand.
  • Indstillinger
    Hej
    Hvad hjælper det mod???
  • Indstillinger
    Prøv at lave en googlesøgning på ÆBLECIDEREDDIKE

    Så kommer der links frem om at det kan hjælpe til vægttab, mod uren hud, hjælpe fordøjelsen, genoprette syre-base forholdet i kroppen m.m.
  • Indstillinger
    Hej
    Ja, selvfølgelig kan jeg læse overskrifterne og søge på nettet, det undrede mig bare at et produkt bliver anbefalet så varmt, uden at give en 'smagsprøve' på hvad det hjælper imod.
    Jeg læser tit først indlægget og i overskrifterne fremgår det ikke hvilken debat tråden hører under.
    Med hensyn til alle syreholdige drikke, edikke, juice og sodavand, klares det meget nemt ved at drikke vand bagefter og - vent lidt med at børste tænder. Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    UPDATE: Dag 14

    Jeg har drukket ca. 1 spk æblecider eddike i et glas vand 2-3 gange dagligt.
    Derudover har jeg brugt det på huden, blandet med 1/3 grøn te, 1-2 gange dagligt.

    Konklusion indtil videre:
    JA det virker for mig.

    Acne udbrudene på min pande er faldet dramatisk de sidste ti uger og der er ikke nogle aktive bumser mere.

    Der opstår stadig enkelte små og de der ømme nogle på ryggen men ikke så mange som før. På brystet er der også forbedring og i det hele taget er strukturen forbedret, syntes jeg.

    Grunden til forskellen i ændringerne vil jeg tro, har at gøre med at huden i på ryggen er tykkere og derfor tager det måske længere tid.

    De eneste ulemper er at det lugter en del når man kommer det på huden, men det forsvinder hurtigt igen. Og så at ens tænder heller ikke har så godt af syreindholdet - jeg overvejer at skifte til tabletter.

    Jeg smider en update igen om en uges tid! :)
  • Indstillinger
    Hej Ladyapple.

    Det er virkelig interessant at læse. Jeg vil oppe mig og tage et par glas mere om dagen.

    Mht. at det ikke er godt for tænderne: Det er der tusind andre ting der heller ikke er.
    Hvis du skyller med vand tror jeg ikke tænderne lægger mærke til det.

    Lige et spørgsmål: Drikker du det sammen med mad og anden drikke eller så vidt muligt ikke?
  • Indstillinger
    Hej anna84 :) Det er godt at høre!

    Du siger "et par glas mere", er du allerede på kuren?

    Tja, med hensyn til at tage det med anden mad og drikke... jeg tager det ofte om morgenen lige før eller efter morgenmad og derefter må jeg indrømme det er lige tilfældigt om det bliver sammen med eller uden mad. Det er som regel lettere at husk at tage det hvis man forbinder det med et måltid mad, syntes jeg. :)
    Jeg har læst et sted hvad der er bedst men jeg kan ikke rigtig huske det... men om morgenen FØR morgenmad tror jeg bestemt det er godt! :)
    Der er det jo det første maven får ned og kan rigtig koncentrere sig om at bruge det.
    Hm, men jeg må vist lige undersøge det lidt nærmere..

    Jeg bruger forresten den æblecider eddike fra Aspall. Den er upasteuriseret(hvilket er vigtigt) og smager ikke så skidt igen. ;)
  • Indstillinger
    Jeg er ikke en af dem der beklager sig over smagen :) Jeg syntes faktisk det giver et fint pift til et glas rigtig koldt vand.

    Jeg er også af den overbevisning, at det er bedst at drikke det uden for måltiderne, men det bliver for besværligt.

    Jeg har en uges tid drukket et glas om morgenen, men nu oppet mig til flere glas om dagen.

    Ved ikke om jeg har nogen effekt af det... Jeg har fået uren hud i ansigtet, så måske der er gang i udrensning - som var det jeg håbede på.
    Men det kan også være det bare er et tilfældigt sammentræf.

    Men uanset hvad kan det ikke skade. Det er stabililserende for blodsukkeret m.m.
Log in eller Registrér for at kommentere.