Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forvirring omkring omskæring? Hjælp søges!

Redigeret 28 maj, 2011, 07:16 i Åben debat for mænd
Hejsa

Jeg er en dreng på 19 år, som for 14 dage siden fik foretaget en operation ved penis.
Lægen forklarede selve således:
Han ville lave et snit langs selve penisstrengen, således at denne blev forlænget.
Ydermere ville han lave et snit på tværs at forhuden. Altså når man står og kigger lige ned ville man kunne se det snit som der er blevet lavet. Selve snittet starter en lille smule i midten og slutter halvt nede omme på højre side, altså et snit på ca. 3 cm.

Jeg troede egentlig at jeg ville blive omskåret, således at glans ville være blottet hele tiden. Sådan var det også de første ca. 5-7 dage, men så er forhuden gledet ud over glans igen.

Jeg havde ingen smerter eller noget når jeg var på toilet. Såret som er kommet efter snittet langs penisstrengen har blødt to gange.

Var på give sygehus en uge efter fordi jeg var usikker, men de sagde lige med det samme da jeg lagde mig op på briksen at det hele så fint ud.

Nu er der så som sagt gået 14 dage:
Stingende sidder der stadig, men kan se at nogle af dem er blevet løserer. (blev syet med selvopløselige sting)
I slap tilstand kan jeg godt se forbedringerne. Før indgrebet bøjede penishovedet nedad når jeg trak forhuden helt tilbage i slap tilstand, og det gør den ikke mere.
Unden huden på overside af penis er der ligesom en lille bobble inde under huden. I starten troede jeg at det var en blodansamling, og det troede vagtlægen også da jeg ringede til ham. De blå mærker er næsten forsvundet helt.

Der gik et stykke tid før at jeg vågnede med stiv penis. Vagtlægen mente at det var min underbevidsthed der sagde til mig at det ville gøre ondt hvis jeg fik rejsning, og at den derved blev forholdsvis nede.
Har prøvet en smule at trække forhuden tilbage i den lidt stive penis, og det gik okay, men synes at det virkede en smule stramt stadigvæk.

Hvad er den lille bobble som jeg kan mærke under forhuden tæt på glansen?
Er jeg blevet halvt omskåret eller hvad er jeg blevet?
Og er der nogle som evt. kan fortælle mig mere om hvordan jeg skal forholde mig og hvad de i det hele taget synes jeg skal gøre..
Mangler virkelig information!!

Håber virkelig at nogle vil hjælpe.
Af hjertet tak

Mvh BOB - den fortvivlede dreng

Kommentarer

  • Indstillinger
    Umiddelbart vil jeg tro, at du har fået foretaget et "Dorsal slit", hvor forhuden udvides. Prøv at google dette eller spørg lægen, som snittede i dig.

    Er din glans helt dækket nu? Hvis "ja" er du ikke blevet omskåret halvt.
Log in eller Registrér for at kommentere.