Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nogen der har nogle forslag til morgenmad?

Redigeret 24 maj, 2011, 07:16 i Små børn
Hej jeg er en pige på 13 år.
Jeg vil lige høre om nogen af jer har forslag til sund morgenmad, men mit problem er at jeg meget kræsen, jeg kan ikke lide cornflakes eller mysli eller rugbrød. Er der nogen der ved hvad jeg ellers kunne spise? :-).

Kommentarer

  • Indstillinger
    Frugt-salat kunne være et godt alternativ. Jeg bliver godt nok ikke helt mæt af kun det om morgenen, men et stykke brød ved siden af ville måske godt kunne hjælpe. Ellers er der masser af andre ting du kunne lave. F.eks omelet, så vidt jeg ved er æg sundt. Du kunne lave omelet med champignoner, tomat og evt. noget peberfrugt. Så er der også pandekager, hvor du ikke behøver at tilsætte så meget olie eller smør som måske vil gøre det "usundt"
    Men der er masser af opskrifter på nettet som du kan gøre brug af. Tjek de forskellige hjemmesider
  • Indstillinger
    Hej Maria

    Jeg er selv ret kræsen mht. morgenmad og har derfor snakket med en dietist i min familie.

    Hendes forslag var ting som ristet rugbrød med smør eller et foretrukkent pålæg eller omelet..

    Du kan evt. prøve at gå ind på en hjemmeside med opskifter og så kan du oftest søge under morgenmad og finde en masse resultater...
Log in eller Registrér for at kommentere.