vil gerne have psykologhjælp men kommunen nægter
har i 5 år haft alvorlige problemer i familien . har en sag kørerene med kommunen da de mener mine børn lider af misrøgt (ikke nyt tøj lugter , ikke fast rytme) jeg indrømmer at der er ting som kan gøres beder . men kommunen vil ikke lytte på mig .
var til samtale i dag og siger at de fjerner mine børn hvis jeg nægter at de må komme i mit hjem
problemet er at jeg er så mega bange for dem, jeg sagde til dem at jeg gerne vil have psykologhjælp . men de sagde til mig at hvis jeg er psysisk syg fjerner de mine børn her og nu , og at jeg ikke må modtage psykolog hjælp kan det virkelig passe at man ikke må få hjælp .
jeg må gerne have dem hvis jeg kan bevise overfor dem at jeg ikke er syg .
jeg vil så gerne have hjælp keg elsker mine børn så mega højt og kan ikke leve uden dem , eneste grund til at jeg lever er at jeg har dem . den dag de tager dem
tager jeg mit ejet liv .
og jeg har plan lagt hvordan . jeg har jagt tegn . så......
hvad skal jeg gøre ??
var til samtale i dag og siger at de fjerner mine børn hvis jeg nægter at de må komme i mit hjem
problemet er at jeg er så mega bange for dem, jeg sagde til dem at jeg gerne vil have psykologhjælp . men de sagde til mig at hvis jeg er psysisk syg fjerner de mine børn her og nu , og at jeg ikke må modtage psykolog hjælp kan det virkelig passe at man ikke må få hjælp .
jeg må gerne have dem hvis jeg kan bevise overfor dem at jeg ikke er syg .
jeg vil så gerne have hjælp keg elsker mine børn så mega højt og kan ikke leve uden dem , eneste grund til at jeg lever er at jeg har dem . den dag de tager dem
tager jeg mit ejet liv .
og jeg har plan lagt hvordan . jeg har jagt tegn . så......
hvad skal jeg gøre ??
Kommentarer
Du er fanget i en umulig situation, og du er desperat. Jeg håber, at det, du skriver om dit jagttegn blot er et udtryk for din desperate situation, og altså ikke noget, som du nogensinde kunne forstille dig at gøre alvor af.
Jeg kan ikke bedømme din konflikt med kommunen. På mig virker det som et sundhedstegn, når et menneske, der er i krise, beder om hjælp.
Jeg vil råde dig til at få noget uvildig rådgivning. Der findes forskellige telefonrådgivninger, som man kan kontakte. Lige nu ved jeg bare ikke, hvilken der ville være bedst i dit tilfælde. Men jeg vil gætte på, at hvis bare man ringer til én rådgivning, så kan man få et råd om, hvor man kan søge uvildig rådgivning og støtte. Og det kan være, at andre Netdoktor-brugere har nogle forslag.
Jeg ser, at SR-bistand har en telefon åben på tirsdage mellem 10 og 11:
http://www.sr-bistand.dk/psykologisk_raadgivning.asp
Jeg sender dig alle mine ønsker om en snarlig bedring af din og din families situation
kameliadamen
Jeg er helt enig med Kameliadamen i, at du har brug for noget uvildig rådgivning. Jeg vil foreslå dig at kontakte SIND (www.sind.dk). De har vist også en bisidderordning.
Det er forståeligt, at du er bange for at lukke kommunen ind, men når man nægter, så bliver det en magtkamp og den vil du tabe. Derfor vil det være bedre, hvis du kan overvinde din frygt og få et samarbejde i gang. Det vil formentligt i den sidste ende være til størst gavn for dine børn. Du vil dine børn det bedste, men du ved godt, at der er nogle ting, der ikke er helt okay. Så det er selvfølgeligt vigtigt, at I får den hjælp I har brug for, men kommunen kan ikke hjælpe Jer, hvis du ikke lader dem gøre det.
Jeg ved godt, at det er forfærdeligt at være i kontakt med systemet og det skaber meget angst. Problemet er bare, at du nægter at give dem, hvad de kræver og i stedet kommer med et krav om psykologhjælp, som de ikke vil give. Så tingene er gået i hårdknude og det gør det hele meget værre. Så prøv at kontakte enten SR-rådgivning eller sind, så du kan få noget vejledning og støtte.
KH Helene
Jeg brugte f.eks. "den sociale skadestue" i Aalborg som var et rigtigt godt sted - kan anbefales til dem der bor der i nærheden.
Men det er ikke lige nu. Lige nu handler det om, at du skal samarbejde med kommunen om, at dine børn får et så godt liv som muligt. Ingen tvivl om, at du elsker dine børn, men kærlighed er bare ikke nok for børn. De har også brug for tryghed, rammer, rent tøj m.v. Og det er det, kommunen på forskellig vis kan hjælpe dig med at give dem.