Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kost / motion

Redigeret 7 juli, 2011, 16:28 i Motion
hej!

jeg er en 33 årig mand der vejer under mit normale Bmi tal

jeg er høj slank spiser sundt og motionerede
fik en lunge kollaps.
jeg fik at vide at jeg fik dette grundet min højde og slankhed.

jeg tænker om det er muligt jeg kan tage på har prøvet alle mulige tænkelige ting vedr. mad.

af natur har jeg en sindsyg høj forbrænding er ikke rygere spiser døgnet rundt 24/7
har ikke diabetes eller lign.
er sund men ville ønske jeg kunne veje lidt mere.
skal siges jeg er aktiv og har svært ved at sidde stille.
Er ikke ADHD eller lign.

Vil det være hul i hovedet at begynde at styrketræne kun grundet toning af muskler / vil jeg kunne tage på via denne måde uden at blive for stor og hvad er jeres syn på protein pulver/mad? da jeg ikke har interesse i at blive den nye Arnold.!!

Tak for jeres svar


jeg er

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære dig.

    Jeg kan rigtig godt forstå, at du vil øge vægten. Især når det har vist sig at kunne være sundhedsskadeligt for dig at være undervægtig.

    Jeg vil helt klart anbefale dig at tale med en dygtig fitnessinstruktør.
    Jeg træner selv i Fitnessworld og bruger flittigt deresinstruktører. Hvis du fra starten forfæller, hvad du skal have hjælp til. Så finder de nok én, der vil kunne hjælpe dig. Ud over at vide noget om, hvordan du skal træne for at nå dit vægtmål, så ved de også noget om kosten.

    Så det kan jeg varmt anbefale. Det koster ikke ret meget. Jeg giver 178 for første møde og 100kr for det næste. Man kan også købe sig til et længere forløb med kost- og træningsvejledning, men det er en del dyrere. Men sikkert alle pengene værd, hvis du får en god instruktør. Jeg er sikker på, at mange træningscentre har det samme tilbud.

    Kærlig hilsen Trine
  • Indstillinger
    Jeg har ofte læst, at styrketræning anbefales i tilfælde som dit.

    Lidt styrketræning bliver du altså ikke Arnold af.

    Mht. proteindrik osv. syntes jeg du skal tale med en diætist. Det vil du nok have rigtig stor gavn af. Du vil næppe have brug for særlig mange timer, og jeg tror virkelig at det vil hjælpe dig til at tage på.
    Jeg ved ikke om lægen kan henvise til sådan en i et tilfælde som dit, men ellers må du opsøge en selv.

    Hvis vi skal tale priser og fitnesscentre kan jeg lige komme med et input.

    Jeg træner ikke selv for tiden, men overvejer det, og har derfor kigget mig omkring.

    Fitness DK giver for tiden 30 dages gratis træning ved indmeldelse online og der er inkluderet at man får lagt program med en instruktør.
    Men jeg har IKKE fået sammenlignet priser med de andre steder endnu.

    Uanset hvad, så vil jeg gå ned og se de nærmeste centre (og prøve hvis de giver en gratis prøvedag) før jeg melder mig ind et sted.
    Hellere betale lidt ekstra og så træne et sted man kan lide at være end tage det billigste og så blive væk fordi der ikke er rart...
Log in eller Registrér for at kommentere.