Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Over 38 - ingen hjælp?

Redigeret 26 august, 2011, 11:51 i Åben debat om depression
Hvis man er mere end 38 år gammel og har en let eller moderat depression, kan man ikke modtage tilskud til psykologhjælp via den offentlige sygesikring, og det er et problem!

Jeg er journaliststuderende og vil fortælle historien om, hvor urimeligt det er, at der er denne aldersgrænse. Jeg søger en case-person til min artikel, der er min eksamensopgave på første år. Er det et problem for dig eller en i din familie, så vil jeg meget gerne høre fra dig. Det vil være en stor hjælp til at sætte fokus på problemet og få fortalt historien om, at systemet ikke fungerer, sådan som det ser ud i dag.

OBS! Artiklen skal kunne offentliggøres, men bliver det ikke nødvendigvis. Dit navn vil naturligvis kun blive brugt, hvis du har givet din tilladelse til det.

På forhånd tak for din hjælp.
Svar mig herinde eller send en mail til jannikn@mail.djh.dk

Mange venlige hilsener fra Janni


Dette indlæg er godkendt af Netdoktor.dk

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har stukket hånden i en hvepserede!

    Ja, det er naturligvis et stort problem. Mange mennesker ryger først ned med depression, stress o.a., når de er over 38.
    LMSO (Landsorganisationen mod seksuelle overgreb) afholdt forrige år en høring, hvor de deltagende politikerne fortalte, at årsagen til dette kriterie, ikke er nogen form for logik, men at det var det, der var penge til!