Knækket selvtillid og for ufrivillig tynd...
Helene2
✭
I første omgang tænker jeg på, om du mon kan have for højt stofskifte. Jeg kender ikke symptomerne på det, men hvis du har en meget høj forbrænding, kunne det være en forklaring. Det kan chekkes med en blodprøve.
KH Helene
KH Helene
Kommentarer
Hvis dit stofskifte er normalt, der ikke findes andre påviselige årsager til, at du er meget slank, hvis du spiser sundt og varieret og får rørt dig, så burde den fysiske side af sagden være i orden.
Så er der den psykiske side. Jeg kan anbefale hypnose (hypnoterapi). Hvis der er nogle dybe, ubevidste psykologiske årsager til, at du ikke kan tage på, så vil de kunne komme frem under hypnose og blive bearbejdet, hvilket så vil kunne få din vægt til at stige.
Under alle omstændigheder, vil du under hypnose kunne få hjælp til at styrke dit selvværd og finde frem til accept af dig selv, som den person du er. Det vil give dig større styrke og en anden udstråling, så andre mennesker ikke så let fristes til at komme med sårende kommentarer og det vil kunne gøre dig i stand til at tackle dem anderledes.
Desværre er alternative terapiformer som hypnoterapi meget dyrt. Så det er ikke sikkert, at det er en mulighed for dig nu, men så kan du jo have den i baghovedet, til det måske bliver muligt på et tidspunkt.
Derudover vil jeg lige gøre opmærksom på, at hvis du på et tidspunkt vil søge at finde en hypnoterapuet så lav noget research. Det er vigtigt, at det er en velkvalificeret behandler, der også har anden psykologisk/terapeutisk uddannelse. Jeg gik selv hos en NLP- og hypnoterapeut, der var meget dygtig og som jeg kan anbefale, hvis det på et tidspunkt bliver aktuelt.
KH Helene
Kroppe ser meget forskellige ud, måske er du naturligt spinkel, men din vægt er rigtigt nok uhyggeligt lav, har du andre symptomer f. eks. ondt i maven? Inden jeg fik konstateret glutenallergi tabte jeg 7 kg på 6 uger, det var faktisk anoreksi, fordi tarmsystemet ikke virker som det skal, man kan ikke optage næring af det man spiser. Nogen har sygdommen uden egentlige symptomer, men den kan være arvelig, så hvis nogen i din familie har det, vil jeg anbefale at du blev undersøgt og konstateret eller udelukket, ellers kan du have det i tanke som en mulighed. God bedring. Helle8
Har et familiemedlem der har haft samme problem.
det indebar nogle undersøgelser og bla. nogle protindrikke som man kunne få på recept..