Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Underlivsbetændelse?? Hjælp mig!

Redigeret 9 juni, 2011, 04:32 i Underlivsbetændelse
Hej alle. Jeg er en 20-årig kvinde, der døjer med en form for betændelse i underlivet. jeg ved ikke, hvad det er. det har stået på i snart 6 år tror jeg. (før jeg var sammen med en fyr, så det er ikke en kønssygdom) Det er tyktflydende, gul/brunt og ildelugtende (fiskeagtigt) Jeg er nødt til at gå med indlæg hver eneste dag, hvilket for det første er træls og for det andet kan forvære situationen. jeg har prøvet t gå til læge med det, men jeg kan simpelthen ikke udholde en undersøgelse. jeg har prøvet flere gange, og selvom lægen, kvinde, var virkelig sød og pædagoisk, så kunne jeg bare ikke. jeg synes det gør ondt og er ubehageligt og jeg får nærmest maridt om det i flere måneder efter. det er sindssyg træls og påvirker selvfølgelig min hverdag rigtig meget. er der nogen, der har det på samme måde, eller har en ide´til hvad jeg kan gøre? jeg har prøvet piller mod skedekatar (det mente en læge, det kunne være) og lactal og en lign. creme, der kan opretholde balancen i underlivet. jeg håber på rigtig mange gode svar, jeg er ved at blive desperat!
På forhånd mange tak!
- Anonym trist pige.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har i mange år lidt at tilbagevendende svamp i skeden, og ildelugtende udflod - hvidt - gulligt - klumpet mm. Og har fået mange behandlinger med Brentan .. vist. Og spurgte min læge om det ikke kunne forebygges - og fik foreslået youghurt piller mm, uden virkning.

    Tilfældigvis talte jeg med en veninde som ligeledes havde haft det i mange år, hun havde endelig hos en gynækolog fået foreslået vitamin kur - en alm. vitaminpille og en stærk c-vitamin pille hver dag. Efter 1-2 måneder var hun sluppet af med problemet - det samme er jeg - og 2 andre veninder. Jeg tager ikke kuren hele tiden , men i perioder- og især om vinteren.

    Jeg mente jo at jeg fik varieret kost - men der er åbenbart ikke nok vitaminer i den - og jeg spiser nok heller ikke nok indmad og fisk. Men det er superdejligt - og jeg har nu været uden symptomer et par år - så jeg håber også det kan hjælpe dig.
  • Indstillinger
    Jeg tror du har ret. Der bliver altid sagt bare spis varieret og grønt. Men der er ikke mange vitaminer i den mad vi får mere.
    Jeg har set skemaer hvor det bliver vist, hvor mange vitaminer der er i økologisk grønt og hvor mange i det ikke økologiske. Der er en kæmpeforskel.

    Mit barnebarn havde også et problem, det var med halsen.
    Mig ville hun ikke rigtig tro på, men halslægen rådede hende også til at tage vitaminer. Det hjalp. Så det er gået op for dygtige læger, hvad der kan være galt.
    De har sikkert nogle fornuftige mødre, som har oplyst dem om det. Undskyld, jeg kunne ikke lade være.
    Min mormor vidste, der skulle vitaminer til og det var endda i meget gamle dage. Hun var ikke læge, men spåkone og klog.

    Om det så er nok med vitaminer i trådstarters tilfælde skal jeg lade være usagt. Men det er da et forsøg værd.


    http://da.wikipedia.org/wiki/Bakteriel_vaginose
  • Indstillinger
    Hej. Mange tak for svar, begge to. Dvs. jeg kan prøve hver dag at tage en ganske almindelig vitaminpille og en stærk c-vitamin-pille? Køber man dem på apoteket, eller fås de kun specielle steder eller hvordan? Jeg håber, det kan hjælpe mig!
  • Indstillinger
    Jeg tager selv en omnimin og levertran, en teskefuld daglig. Plus jeg spiser 4 mandler. Så får man ekstra magnesium.
    Jeg tager ikke ekstra C vitamin.

    Mit barnebarn tager omnimin.
    Du kunne jo tage to omnimin daglig. Plus måske fiskeoliekapsler eller levertran. Så er du godt dækket ind efter min mening.

    De kan købes hos matas eller en helsekost. Om apoteket har dem også ved jeg ikke. Jeg køber møllers tran med citrus i "dagli brugsen".

    Jeg er lidt imod det med at tage en stærk tablet af en eller anden slags, for vitaminerne skal helst være passende afstemte.

    ps. omnimin hører ikke til de billigste, men der er mange gode ting i.
  • Indstillinger
    Tak for svar endnu en gang, men spørgsmålet var ment til island26, der forslog en vitaminkur :) Jeg tror nu ikke det samme kan hjælpe her, som på halsen.
  • Indstillinger
    Hm, tror du ikke det er en kur. Vitaminer er og bliver vitaminer.
    Og naturligvis er det eneste rigtige at gå til en gynækolog og blive helbredt.

    Der findes ikke specielle vitaminer, der hjælper på underlivet. Hvis bare det var så vel, men vitaminer kan forstærke dit immunforsvar. Og så er det ligegyldigt om det er halsen eller underlivet.

    Stærke c vitaminer kan du købe alle vegne.


    http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2 ... 6/udflad-2
Log in eller Registrér for at kommentere.