Hjem Sind og psyke Selvskade

Plastikkirurgi til ar.

Redigeret 25 april, 2017, 09:56 i Selvskade
Hej derude.

Ja, det er jo så ingen hemmelighed at jeg cutter mig selv, nu når jeg skriver herinde ;o)
Men mit spørgsmål lyder på, om der er nogen af jer, der kender til, om man på en eller anden måde kan FÅ lavet en rekonstruktion af huden på armene.
NÅR jeg forhåbentlig engang få flere redskaber til at takle mine elskede dæmoner der ALTID hjælper mig når verdenen igen igen igen bryder sammen! Og dér er jeg slet ikke endnu, men nærmer mig, hvilket skræmmer mig meget, men dét har også kostet mig dyrt på alle leder og kanter og fornuftigt set, så er min udrensning vel ikke det værd! (JOOOOO)

Det værste er nu, at når jeg skære, så skære jeg VIRKELIGT, ikke nok med overfladiske rifter, nej, jeg skære så dybt, at fedt, væv og lymfe bogstaveligtalt vælter ud sammen med en lind strøm af beskidt blod!!! Og har nok fået over 400 sting - pr. gang ALDRIG under 25 sting. Så jeg har virkelig nogle meget elskelige/grimme lilla kæmpear fra skulder til håndledene
Og hvis jeg nogen sinde kan holde op, tror jeg måske godt, at jeg kunne tænke mig at få mindsket synet af mine ar.

Er der nogen der kender til en metode hertil???
Håber der bare er én, der kan give mig et lille håb om, at jeg i fremtiden kan komme til at se nogen lunde ud, så jeg ikke skræmmer alt og alle væk.

Vh en trist "gammel" dame !!!

Kommentarer

  • Hej Mille
    Øv, det lyder voldsomt! Selvom du elsker dine dæmoner synes jeg helt sikkert du må have hjælp til at få dem væk, problemerne ligger åbenbart dybere end normalt.
    Jeg kan godt forstå dit spørgsmål om at få arrene væk, så omfattende det lyder vil det sikkert være nødvendigt med hudtransplantation, men det dækker kun over dit egentlige problem, som skal løses, ellers kommer arrene jo bare igen, så er du lige vidt. KH Helle8
  • Hej Helle.

    Du har så evig ret i, at jeg skal have flere redskaber eller strategier til, at takle "livets" problemer, men det får jeg skam også - er i en meget intensiv behandling, men jeg har i 14-15 år haft anorexi, indlagt op til maaange gange, 16 selvmordsforsøg bag mig samtidig med en svær personlighedsforstyrrelse, OCD - you name it...
    Men jeg har og får mere og mere håb, ja, jeg ved godt det ikke er lige nu jeg skal ha' ordnet mine ar, men det ville måske bare give mig lidt håb, at vide at det kan lade sig gøre så jeg, når jeg får det noget bedre, altid skal mindes om disse smertefulde ar og grunden hertil...

    Og TAK for dit svar.
  • Hej Mille
    Velbekomme. det undrede mig faktisk også hvis skadestuen ikke ragerede når du kom med dine ar. Med de problemer du har kan jeg godt forstå din voldsomme reaktion, jeg forstår at du har fat i den ene ende. Hvis du er nået ind til hvad årsagen til dine reaktioner er, har du fat i begge ender og kan selv arbejde med i din proces hen imod at gøre noget GODT og undgå at skade dig selv; så lysner det for dig! KH Helle8
  • Jeg fik i sin tid behandlet mine meget slemme ar via sygesikringen. Men det kan først komme på tale når du er kommet ud af din selvskade.

    Mine ar var hævede over den øvrige hud og meget røde.
    Efter endt behandling var de flade (altså som den øvrige hud), hvide og skrumpet ca. 1/3 både i længde og bredde.

    Man kan naturligvis stadig se dem, det siger sig selv, men de er ikke længere blikfang så alle lægger mærke til dem.


    En plastikkirurg sendte mig videre.
    En hudlæge sendte mig videre.

    Tror nok at det var en fysioterapeut jeg endte hos.


    Jeg fik behandling med massage, en creme/gele og ultralyd. Jeg masserede og smurte med cremen dagligt, og så var jeg vist nok til ultralyd en eller to gange om ugen.

    Massagen kan du selv begynde med:
    Sæt en finger på hver side af arret. Træk begge til den anden side af arret sådan så huden bliver strukket ud og gør det på alle ledder og kanter.

    Ultralyden var sådan et lille apparat han kørte hen over arrene i et godt stykke tid hver gang. Inde i det sad en diamant der svingede og dermed sendte vibrationer ned i arvævet.


    MEN:
    At du kan få dem behandlet skal du ikke bruge som undskyldning for at kunne cutte videre.
    Selv som eks-cutter extreme får jeg næsten kvalme af de billeder du beskriver. Og er chokeret over, at du ligefrem sætter en kæmpe smiley i dit indlæg.
    Du risikerer lammelser - altså at miste førligheden.
    Se dog at få behandling, for pokker!
    Bliv indlagt på psykiatrisk afdeling hvis det er det der skal til - det var det for mig.
    Det er skræmmende ja, men når først man lærer at identificere følelserne, så forsvinder trangen.
  • Hej igen
    Bare lige tak til Anna som har prøvet det selv. Det er rigtigt at ultralyd også heler sår pænere end hvis man ikke gør noget.
    Det du beskriver er unægteligt blidere end operation, det åbner for at der er mere end en mulighed.
    Hvad der sker bagefter for Mille, beror på lægernes skøn vil jeg tro. God bedring. Helle8
  • anantas5anantas5
    Redigeret 15 maj, 2019, 16:11
    God creme til ar - https://shytobuу.dk Veldig bra produkt!
Log in eller Registrér for at kommentere.