Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ondt i maven

Redigeret 20 januar, 2015, 10:18 i Irriteret tyktarm
Hej..
jeg har ondt i højre side nederst i min mave, det trykker lidt, og så har jeg tynd mave og kvalme? hvad kan det være? bare almindelig ondt i maven eller noget mere alvorligt?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tænker på muligheden for blindtarmsbetændelse. Synes du skal ringe til vagtlægen og forhøre dig.

    KH Helene
  • Indstillinger
    Hvis nu ikke at det var blindtarmen, så har du sikkert stadigt ondt fra tid til anden.

    Det kan være, hvis din afføring skifter mellem at være meget hård, meget tynd, at du har forstoppelse, og det kan sagtens sidde lige hvor din tyndtarm og din tyktarm mødes. Kan undersøges med koloskopi, men prøv lige nedenstående.

    Det kan være Candida eller irriteret tyktarm. Prøv at holde dig fra sukker (slik, cola m.v.) og sure frugter (æbler, appelsin) i en uges tid. Spis gerne f.eks. banan. Kombiner med f.eks. Husk (det hedder det) til morgenmad. Hvis det hjælper og smerten går væk, så prøv at drikke en cola eller to og spis en pose vingummier til. Hvis du efter et halvt eller et helt døgn har fået smerten igen (hvilket jeg med garanti ville få) så har du noget at gå efter.
  • Indstillinger
    Blev du klogere på dine ondt i maven ?
Log in eller Registrér for at kommentere.