Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kvalme af Pulmicort turbohaler ?

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Til at begynde med vil jeg sige at jeg ikke har læst hele tråden.
    Med mindre det ikke var et alvorligt tilfælde må læger ikke afvise at hjælpe en med astma! Selvfølgelig skal man kun have medicin som man kan tåle.

    Åbenbart kan knogleskørhed være et problem, tag gerne kalk sammen med magnesium, kan fås som pulver (og D vitamin), for at modvirke. Tal lige med lægen, man kan nemlig få for meget D, risikoen er dog ikke stor om vinteren. Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    hej

    Jeg synes også det er for dårligt at lægevagten har afvist en astma patient, men de må vel have deres grunde.

    Du skriver at man skal passe på med, at tage for meget D-vitamin. Det har man altid hørt, før i tiden, MEN, jeg er i behandling på Hvidovre Hospital i den afd. som behandler og forsker i knogleskørhed.

    Her fik jeg af speciallægen oplyst at de under deres forskning har fundet ud af, at D-vitamin kan forhindre kræft mv. i visse dele af kroppen, husker ikke lige hvor.

    Ved den sidste konsultation fortalte jeg, at jeg havde spist rigtig meget D-vitamin, men fik ikke nogen advarsel mht. det. De undersøger altid hvor højt D-vitamin tallet er i blodet, er det for lavt, får man besked om, at tage noget mere.

    Så jeg er ikke enig i, at man kan tage for meget D-vitamin. Men det er nok en god ide, at spørge på Apoteket, de skal vide den slags.

    Prøv at læse dette her, fra Videnskab.dk det er rasende interessant:

    http://videnskab.dk/krop-sundhed/d-vita ... ts-batteri
  • Indstillinger
    Hej det er dejligt sign du har fundet et sted, hvor vi kan købe bloklys med batteri. det vil jeg undersøge, marie, det med hurtigt vægt øgning mener jeg at kroppen danner væske i kroppen når du er i et asma anfald, og det skal du holde øje med, det er lige så vigtigt som dine knogler, omend mere vigtigt, da væsken kan gøre dig meget syg, så du ikke kan få luft, min svigermor har det og blev meget syg. og måtte akut på hospitalet, med det, men hun havde over set at hun havde taget meget på i vægt med væske. jeg får ekstra D vitaminer Bio vinci men hvad gør i med kalk piller med D vitaminer der er blevet advaret kraftigt imod med plodpropper, tør i tage dem forebyggende, og ikke bare drikke kalk holdige produkter som mælke vare, og andet der indeholder kalk, som vand. nu er alm vitamin piller blevet advarsel imod da de menes at have mange for tidelige døds fald med sig af brugen af dem. at de nu erklæres sundhedsskadelige. jeg er også flere gange blevet afvist af vagtlægen men kun hvis det er akutte tilfælder sætter de ens dosis op i medicin. ellers får man at vide man skal tale med egen læge, vagtlægerne har ikke vores journaler så kan ikke se hvad vi plejer at få. det skal vi selv fortælle når vi får kontakt. , godt nyt år til jer håber det bliver en god år. også bilos er en fælle for vejrtrækningen. hej
  • Indstillinger
    Hej igen

    Grunden til at man skal være forsigtig med D (og A) er at det er fedtopløselige og kroppen ikke automatisk udskiller det hvis man får for meget, men anbefalet dosis er større end tidligere og der sker hele tiden nyt.
    Kalk med magnesium og D støtter hinanden og øger optagelsen. Hvis man ikke kan tåle mælkeprodukter skal man have kalk ved siden af, vand er ikke nok.
    For at undgå tablethjælpestoffer kan man tage det som pulver, fås i helsekost butikker. D fås som dråber til børn, men voksne kan også bruge det. Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    Hej Spider68 (og Maria, der er også skrevet lidt til dig)

    Ja det er godt med lys med batterier i, det er jo hyggeligt med "levende lys". Dog har jeg skrevet til netbutikken og efterlyst genopladelige batterier. Det andet er ikke godt for miljøet.

    Hvad er nu det for noget med vægt øgning og vand i kroppen??

    Man får i k k e vægt øgning af astma medicin. Det har jeg aldrig hørt om, jeg går hos en SUPER dygtig Lungemedicinsk overlæge.

    Jeg har taget astma medicin (som altid indeholder binyrebarkhormon) i ÅREVIS og har ALDRIG haft vægtøgning. Jeg er 174 høj og vejer 63-64 kg. det har jeg vejet i mange, mange år.

    Med hensyn til vand i kroppen, det har jeg heller ikke hørt om. Fordi det sker for en, eller et par stykker, sker det ikke for alle.

    Skulle man blive syg af væske i kroppen? jeg er bange for at du skræmmer Maria, hun er kun 20 år gammel og helt ny astma patient.

    Maria tag du og tal med Vibeke Bacher hvis der er noget folk skriver her, der gør dig utryg !!

    Og Spider68 hvad er nu det med kalk piller med D-vitaminer som skulle give blodpropper?

    Jeg har spist Unikalk silver med D-vitamin i årevis!!! Jeg er aldrig blevet syg af det. D-vitaminen gør, at kalken lettere bliver optaget i kroppen. I det hele taget er jeg aldrig syg og har ikke været det i årevis (10 - 15 år)

    Jeg synes helt ærligt, Spider68, at du bør trække i håndbremsen og ikke "male fanden på væggen" overfor Maria eller andre.

    Dette er sagt i en god mening, for jeg er bange for at, det kan skræmme nogen når de læser det du skriver.
  • Indstillinger
    Hej sign, det er ikke noget sluder at kalk, med D vitaminer er Taget væk fra hylden fra mistanke om at give blodpropper, det er kun de patienter der af lægen bliver anvist til stadigt at tage dem der får det, alle os andre der kan vælge frit, er blevet advaret ikke at tage det, jeg tog det selv forebyggende sidste ård, og er holdt, og andre har sagt det samme til mig der er mistanke til dem. men p-piller giver også blodpropper og andet medicin, som stadig er på markedet, hvorfor skulle jeg skrive noget til dig som ikke passer, , du har dine erfaringer, jeg har erfaret noget andet der hvor jeg har været, vi erfare forskelligt fra hvilket sygehus vi er på ingen læger siger det samme, så der er ikke noget der er mere ret en andet alle har ret i nogle ting, der bliver opdaget forskellig. og jo der kan nem komme væske i vores krop, stress giver væske, hvis du kender til en gris der bliver stresset under transport til slagteriet. får den væske i kødet, og når vi så en dag steger kødet på panden bliver panden fyldt med vand fra kødet. mennesker er meget lig en gris, Det er ikke for at gøre nogen unødigt bange, men at se efter advarsler som kroppen sender til personen, som er vigtigt at se efter. og reagere på og søge læge, hurtigt. når kroppen signalicere forandringer. hvis man ikke bliver gjort bekendt med det ved mange jo ikke hvad de skal se der er advarsels signaler.
  • Indstillinger
    Hej igen

    Nu har jeg undersøgt på Apoteket, angående at du skriver at Kalk er taget væk fra hyderne fordi der er risiko for blodprop. Apotekerne er de første som får info om den slags.

    Apoteket, farmeceuten svarede at Det er ikke korrekt. De er ikke fjernet fra hylderne.

    MEN der er lavet en undersøgelse i USA hvor folk som tager monstrøse mængder Kalk, alene, har risiko for blodpropper. Men det er altså KALK alene - i MEGET store mængder.

    Du må have misforstået noget. Det er ikke taget af hylderne og der er ikke risiko, med mindre man tager kalk - alene - i kollosale mængder.

    Ha en god dag.
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg ved ikke om det er relevant længere, men jeg kan henvise til et sted på nettet, hvor man kan købe LED-stearinlys ( eller kunstige stearinlys ) til en rimelig pris: www.shop.danskhjemmesikkerhed.dk

    Jeg har selv astma og er helt afholdt fra at bruge rigtige lys, så dette er et godt alternativ, hvis hyggen skal bevares.

    Mvh Jane
Log in eller Registrér for at kommentere.