Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Anti-IGE behandling

Redigeret 5 august, 2011, 12:54 i Allergi
Er der nogen herinde, som er i anti-ige behandling? Der stod lidt om den i Astma-Allergiforbundets jubilæumsskrift og jeg har bedt om en henvisning til Odense for at få en snak om det. Men jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen, som har prøvet det? Er der bivirkninger og hvor lang tid er der gået før I fik gevinst af behandlingen?

Jeg er multiallergiker og kan ikke tåle vaccinerne.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa :) Interessant tråd... Jeg er netop blevet tilbudt en Anti-IgE behandling via min læge på Roskilde sygehus.
    Jeg har ikke fået SÅ meget afvide om det endnu, men ved at det ikke BARE er nået man bliver tilbudt.
    Jeg er multiallergiker og har forgæves forsøgt med mange mange forskellige behandlinger bla. vacciner. Og dem kunne jeg heller ikke tåle. Det er nu et par år siden jeg har været i vaccine behandling, og det er først nu at min læge har foreslået en anti-IgE behandling. Jeg har foreståelsen for at det er en ret så dyr behandling og det er derfor man ikke bare kan få den uden liige - sådan som jeg har forstået det. Kan se dit indlæg er af lidt ældre dato, så jeg kunne godt have interesse i at høre om du er kommet i behandling siden eller hvordan? :)
    Jeg ved at det er en sprøjte man får hver fjortne dag, i nogle år, hvor efter man så revudere om man skal fortsætte eller om man er "kommet" sig lettere over sin allergi. Anti-IgE behandling er en behandling mod husstøvmider, og det er jo sådan at når man har husstøvmideallergi så har man typisk MANGE andre allergier - det ved du sikkert :) Derfor kan man være heldig at hvis man får en god effekt af behandlingen, at de andre allergier man har blivere mildere, og hvis du har astma vil den hyppigst blive lettere at kontrolere.
    Håber du kunne bruge det til nået, og igen vil jeg da meget gerne høre mere, hvis du er kommet i behandling :)
    Hilsen Caroline
  • Indstillinger
    Hej Caroline

    Jeg blev faktisk afvist - har senere fundet ud af, at det nok er fordi jeg ikke har astma. Har du astma?

    Jeg har ikke givet helt op... skal bare lige finde energien til at tage kampen op igen. Jeg er også multiallergiker og reagerer på så at sige alt mellem himmel og jord - kan heller ikke tåle vaccinerne.

    :-)
    Pia
  • Indstillinger
    Hej
    For mig har det ikke været et spørgsmål, jeg har 'kun' bl.a. græspollenallergi, som holdes i skak med medicin.
    I kan måske få en bedring eller løsning ved at gå en anden vej over kosten, krydsallergi kan sagtens være en del af problemet. Se Immunogastros hjemmeside, de véd en del og har alt om intolerance og allergi tests m.m. God bedring Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.