HJÆLP? maveproblemer evt. mavesår ?
hej allesammen,
er en pige på 20 år har nu gået i snart 1 mdr med kraftige mavesmerter og har næsten konstant ondt i maven efter motion spisning stortset alt hvad jeg laver så har jeg ondt. har nu idag d. 16/5 været på sygehuset og fået konstateret at det ikke er mit underliv der er noget galt med.
har forhørt mig med familien om der er nogen som lider af mavesår eller andet maveproblemer og at der er en del maveproblemer. men er i tvivl om det evt kan være mavesår ? hvordan kan man være sikker på det selv ?
på forhånd tak
kram cecilie
er en pige på 20 år har nu gået i snart 1 mdr med kraftige mavesmerter og har næsten konstant ondt i maven efter motion spisning stortset alt hvad jeg laver så har jeg ondt. har nu idag d. 16/5 været på sygehuset og fået konstateret at det ikke er mit underliv der er noget galt med.
har forhørt mig med familien om der er nogen som lider af mavesår eller andet maveproblemer og at der er en del maveproblemer. men er i tvivl om det evt kan være mavesår ? hvordan kan man være sikker på det selv ?
på forhånd tak
kram cecilie
Kommentarer
I langt de fleste tilfælde er der en særlig bakterie til stede, hvis man har mavesår. Den hedder Helicobactor Pylori og skal behandles med en antibiotika. Derudover får man syrehæmmende medicin til at neutralisere mavesyren, så såret kan hele.
Men da du jo endnu ikke ved om du rent faktsik har mavesår, så må du en tur til lægen og henvises til en pusteprøve eller en kikkertundersøgelse af din mavesæk.
Held og lykke med det
Det er godt årsagen er fundet. Resium virker forebyggende på galdesten, spørg f. eks. i Matas. God bedring. Helle8