Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP? maveproblemer evt. mavesår ?

Redigeret 23 maj, 2011, 14:14 i Irriteret tyktarm
hej allesammen,

er en pige på 20 år har nu gået i snart 1 mdr med kraftige mavesmerter og har næsten konstant ondt i maven efter motion spisning stortset alt hvad jeg laver så har jeg ondt. har nu idag d. 16/5 været på sygehuset og fået konstateret at det ikke er mit underliv der er noget galt med.
har forhørt mig med familien om der er nogen som lider af mavesår eller andet maveproblemer og at der er en del maveproblemer. men er i tvivl om det evt kan være mavesår ? hvordan kan man være sikker på det selv ?
på forhånd tak :D

kram cecilie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig :),
    I langt de fleste tilfælde er der en særlig bakterie til stede, hvis man har mavesår. Den hedder Helicobactor Pylori og skal behandles med en antibiotika. Derudover får man syrehæmmende medicin til at neutralisere mavesyren, så såret kan hele.
    Men da du jo endnu ikke ved om du rent faktsik har mavesår, så må du en tur til lægen og henvises til en pusteprøve eller en kikkertundersøgelse af din mavesæk.
    Held og lykke med det :)
  • Indstillinger
    Hej prøv at kigge på hvad du spiser. hvis det er din mave der er galt med kan den ikke tåle krydret mad. syltede grønsager. røget og saltet kød . rå løg stegte løg. smør stegt mad . På apoteket kan du købe link hvis du har meget smerte i maven . bruges også ved kraftig halsbrand. spørg om du må bruge det så længe lægerne finder ud af hvad der er galt. køb det der er flydende. god bedring
  • Indstillinger
    mange tak for de fine råd, men har så idag d 23/5 været til lægen igen og har så fundet ud af at det så er galdesten jeg har fået :/
  • Indstillinger
    Hej
    Det er godt årsagen er fundet. Resium virker forebyggende på galdesten, spørg f. eks. i Matas. God bedring. Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.