Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Endelig..

Hej alle..

Endelig har jeg fundet et debat forum som give mig svar på alle mine spørgsmål.. Puha det er som om byrden på mine skuldre løftes..

Jeg startede ud med at få diagnosen for højt stofskifte efter fødslen af min vidunderlige søn, desværre skulle der gå 4 månder hvor jeg til sidst var så syg at jeg ikke kunne passe min min søn, før man stoppede med at give hormoner skylden for min evig gråd, angst, svedture, hovedpine, søvnbesvær osv osv. Til sidst tog man blodprøver og jeg fik en diagnose.. Jeg kom i medicinsk behandlig, og fik det langsomt bedre.

Desværre fik jeg det skidt igen.

Nu har jeg så for lavt stofskifte og har det simpelthen SÅ dårlig psykisk. Min læge beder mig om at være tålmodig, men for pokker hvor har jeg det skidt.. Jeg gør alt hvad jeg kan for at holde modet oppe men det er simpelthen så svært, min søn har mistet sin glade mor. Han har KUN kendt en syg mor og det gør mig simpelthen så ulykkelig..

Kan nogen svare mig på om jeg nogensinde kan leve et normalt liv igen? Det ville være rart med en "Gulerod"

Mvh Tina

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej her på net doktors side under alt om sygdomme kan du finde om for lavt stofskifte og behandling deraf. ikke alle får det godt men de fleste kan leve et normalt liv. med medicin resten af livet. der står du ikke må spise natur medicin og for meget jod. samt helse kost. Hvis du ikke får det bedre må din læge vel sende dig til specilister inden for området. Jeg tror du kunne have brug for en psykolog at tale med om alt din smerte. så du aflaster familien med det. og kan lære at være i smerten på en anden måde . smerte føles forskellig fra person til person. og vi kan lære at takle smerten . kroppen er istand til at bedøve sin smerte . feks ved at gå tur. i den friske luft. så danner kroppen et stof. som bedøver eller helbreder kroppen hvor den er dårlig. de hedder endofiner . Øjet kan tindre, munden kan le, gråden i hjertet kan ingen se. Det er slemt at have ondt. men hvis du kan , prøv om du kan blive varm om hjertet over de små mirakler der også er . at se dit barn . smile . og mærke du elsker. og han elsker dig . dette glemmer vi når noget andet kommer ind i vores sind. . men det hjælper at vende tilbage til livet . kærligheden. sammenhold. så bliver tingene nemmere at forholde sig til. din mand kunne holde om dig og give dig tryghed så du ikke føler dig alene . i din sygdom. håber du får det bedre. kærligst
  • Indstillinger
    Hej Tina.

    Jeg ved absolut ingenting om din sygdom, men det er selvfølgelig aldrig rart at have det skidt..

    Well, jeg skriver egentlig bare for at lade dig vide, at jeg virkelig håber for dig, at du snart får det bedre.

    Er du i behandling?

    Mht. om du nogensinde får et normalt liv igen, så er jeg slet ikke i tvivl. Selvfølgelig gør du det. :) Du har en skøn søn (er jeg sikker på!), som elsker dig meget højt, og der er sikkert også masser af mennesker omkring dig, som synes at du er en super dejlig person.
    Du lyder også til at være en rigtig god mor, og der kunne være så mange ting i vejen, som du jo ikke lider under!

    Hvis du fokuserer på alle de gode ting ved dig selv (og den lille, glade dreng, som jo er et fantastisk "produkt" af sin fantastiske mor), så vil du muligvis blive gladere, og måske blive glad og tilfreds med dit nye, glade humør.?:)

    Håber, at du snart får det godt igen.:)
    -Birgitte
  • Indstillinger
    Hej Tina

    Der sker utroligt meget både psykisk og fysisk, når man har fået barn. Det kan bestemt påvirke både følelseslivet og de fysiske funktioner i kroppen - herunder stofskiftet.

    For mit eget vedkommende hjalp det meget hurtigt på mit velbefindende, da jeg begyndte at få medicin mod for lavt stofskifte. Det betyder ikke, at jeg har det helt godt endnu, men det er bestemt blevet bedre. Men det tager ofte tid at få medicinen reguleret.

    Jeg ved, at det for mange ikke er nogen populær vinkel, men jeg ser sådan på det, at stofskifteproblemer naturligvis påvirker psyken, men det fungerer også omvendt. Hvis du har nogle svære følelser omkring det at blive mor ell. andet, vil jeg absolut opfordre dig til at søge psykolologisk eller terapeutsisk hjælp, da balance i følelseslivet også vil være med til at skabe balance i kroppen og kroppens funktioner.

    Der er nogen, der kæmper meget med stofskifteproblemerne og så er der også nogen, hvor det ikke giver de store problemer, når først medicinen er blevet reguleret.

    KH Helene
  • Indstillinger
    Jeg har nogle spørgsmål til dig,l som vil gøre det nemmere at hjælpe dig på vej.

    Hvor lang tid har du haft for lavt stofskifte ?
    Tager du Eltroxin ? og hvor høj er din dosis ?

    Hvis du tager Eltroxin, kan det være det er medicinen der gør dig dårlig. Der er mange der ikke kan tåle den.
    Skriv lidt mere om dine symptomer eller har du "kun" depresivitet ?

    Vi er mange der har haft det dårligt på Eltroxin, men som har fået det godt/bedre på andre mærker.

    Hilsen Prik
Log in eller Registrér for at kommentere.