Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid og P-piller please svar/hjælp ....

Redigeret 16 maj, 2011, 11:35 i Prævention
Nogen gang gør man noget dumt og det gjorde jeg!

Men vil lige høre hvad i tror her..

Skal lige siges jeg har spist p-piller i 1½år måske lidt mere.

Men jeg har holdt min pause og starter med at spise pillerne igen d. 3 maj.
Den 9 maj spiser jeg min pille om aftenen som jeg skal, men den 10. maj glemmer jeg den fuldstændig.
Jeg husker det først igen onsdag aften og får spist begge to.. Men har sex onsdag og fredag...

Jeg har været MEGA stresset ikke at det er en undskyldning, men det har jeg virkelig.. Har glemt alt muligt. Men er der en STOR mulighed for graviditet. Måske lidt tidligt at sige, men føler lidt ondt i underlivet.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det spørgsmål burde du kunne få besvaret ved at læse indlægssedlen, for det har noget at gøre med hvilket mærke, du tager, da der er forskel på høj-og lavdosispiller.

    Der bør helt klart stå, hvad du skal gøre, hvis du glemmer en pille.

    Det er vigtigt at både læse og gemme indlægssedlen, så du kan se, hvad du skal gøre, når du kommer i den situation, og det var det, du skulle have gjort, da du opdagede at du havde glemt pillen.

    Som udgangspunkt er det i hvert fald ikke en god ide at have ubeskyttet sex, når man ved at man ikke har fået taget medicinen korrekt.

    Om du er blevet gravid eller ej, kan du således ikke finde svar på her, men det er i hvert fald helt sikkert, at du ikke kan mærke sådan noget mindre en en uge efter en evt. undfangelse. Så hurtigt går det altså ikke.

    Min påstand er at muligheden nok ikke er så stor, men den er vel til stede.
  • Indstillinger
    hvis du tog pillen om onsdagen før samlejen så er du beskyttet.
Log in eller Registrér for at kommentere.