Omkring kønshår..
Hey!
Er en ung fyr, som egentligt ikke har nogle problemer omkring kønsbehåring.
Men jeg vælger bare at fjerne det (med en skraber) problemet kommer ca 6-8 timer efter jeg har skrabet.
I form af røde knopper. Kunne ligne lidt skægpest, men jeg deler ikke skraber med andre, og jeg har én skraber til ansigtet, og en anden til kroppen.
Det plejer at dæmpe sig hvis jeg smører med fugtighedscreme eller ren Aloe Vera creme.
Mit spørgsmål er så, er jeg den eneste der får sådan nogle knopper?
Hvad er det/de?
Og findes der et bedre middel end Aloe Vera med de mange egenskaber.
Er en ung fyr, som egentligt ikke har nogle problemer omkring kønsbehåring.
Men jeg vælger bare at fjerne det (med en skraber) problemet kommer ca 6-8 timer efter jeg har skrabet.
I form af røde knopper. Kunne ligne lidt skægpest, men jeg deler ikke skraber med andre, og jeg har én skraber til ansigtet, og en anden til kroppen.
Det plejer at dæmpe sig hvis jeg smører med fugtighedscreme eller ren Aloe Vera creme.
Mit spørgsmål er så, er jeg den eneste der får sådan nogle knopper?
Hvad er det/de?
Og findes der et bedre middel end Aloe Vera med de mange egenskaber.
Kommentarer
Jeg mener at det kommer sig at 1: Små hårsække det "buler" lidt i forvejen og man derfor kommer til at skrabe hul på, eller 2: Hårene vokser inde under huden og kæmper for at komme ud igen (de vokser jo temmeligt hurtigt de kære små ) - Prøv evt at bruge noget blødgørende under barberingen, fx en blanding af shampoo og balsam, det hjælper tit ved mig, og sørg for at huden ikke bliver for kold inden.
Jeg håber det hjælper!
Og bruger en barber gel til følsom hud, og vasker med en parfume+paraben fri sæbe af mærket Neutral bagefter barbering
Men skal jeg bruge den blanding af mild shampoo og balsam istedet for barber gel?
Jeg var plaget at disse knopper i ansigtet.. i flere år.
Indtil en dag, hvor jeg gik i grøft, gravet i kalk, det var på en sydvendt skråning.... og solen bagte...... Og blev reflekteret af kalken..
Siden dengang har der ikke været noget problem
Så ud og nyd solen....... i fulde drag...... Godt nok ikke sæson for for solbadning nu... men til sommer... Det er tilladt at være nøgen på alle danske strande...
Her er den helt perfekte guide til at mindske risikoen for kløende og irriterende små knopper efter barbering (virker overalt på kroppen!):
1, læg dig i et varmt karbad og bliv så liggende deri i et godt stykke tid til dine hår er blevet bløde af den varme vand. Hvis ikke du har karbad så bliv stående under den varme bruser indtil du synes dine kønshår er blevet bløde af det varme vand.
2, fjern dig fra vandet og smør hudfølsom barbergele på hvor du vil barbere dig, og begynd så at bruge din skraber forsigtigt. Nede ved dit lem må du IKKE skrabe mod hårene for så er du sikker på at få de små knopper! Plus der er stor chance for at du vil begynde at bløde. Altid start med at barbere med hårene, derefter fra siderne. Du kan ikke blive 100% ved at barbere så hvis det er resultatet du går efter skal du bruge voks.
3, husk at dyppe ned i vandet/skylde i vandet efter hver gang du har fjernet en del hår så du får både hårrester og barberskums rester væk fra området og se så hvor og hvor meget du mangler at fjerne.
4, når du har fjernet al det hår du ønsker, og du er ved at være færdig i badet, skal du skylde efter med kold vand! Det er meget vigtigt fordi varm vand holder porene åbne og derfor er du mere udsat for bakterier i åbne områder, såsom der hvor du lige har barberet dig. Så husk altid at skylde af med kold vand hvor du har barberet dig, og det gør du altid til allersidst.
4, Efter badet skal du smøre dig med en parfumefri creme så du får en dejlig blød hud. Selvom du bruger parfumefri sæbe/barbergele osv. så genere det huden i forskellig grad, især hvis du i forvejen har en sart hud. Det tørre huden ud, hvilket vand (koldt og varmt) også gør, så det er altid en god idé at bruge body lotion/hud creme efter bad.
Og så burde det være klart
Hvis du nu i forvejen har disse knopper når du prøvet dette, så går de jo ikke væk ved at følge mine råd. Det er til at undgå at det sker.
Jeg gør altid dette når jeg barbere mig, og det er nu meget meget sjældent at jeg får en eneste rød knop efter barbering
Håber du kunne bruge det, og så ønsker jeg dig held og lykke. Lad mig høre om det virker, hvis du vælger at prøve det.
Jeg havde de samme problem i starten, men med tiden forsvandt knopperne helt og siden har der ingen problemer været, så måske du også har det sådan nu.