Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid eller ej?

Redigeret 12 maj, 2011, 15:26 i Åben debat om abort
Hej!

Fredag d. 22 april var jeg i byen med et par veninder, og jeg havde uheldigvis fået lidt for meget indenbords, så jeg valgte at tage med en fyr hjem, hvor vi havde samleje uden beskyttelse, noget jeg normal aldrig gør, men sket er sket! Da jeg ikke ønsker at være gravid pga. af min unge alder, og da jeg ikke rigtig kender fyren, samt at jeg på ingen måde er klar til at være mor, tog jeg et par timer efter (stadig en smule halvberuset) på apoteket, hvor jeg købte en fortrydelsespille. Et par dage efter blødte jeg i nogle dage, lidt mindre end jeg plejer ved menstruation . Jeg skulle gerne have fået min menstruation her d. 11 maj, så kan jeg være gravid, selvom jeg har taget en fortrydelsespille? Min menstruation har altid været en smule uregelmæssig, men nu bliver jeg en smule nervøs. Hvad kan i give af råd? Bør jeg tage en graviditetstest for at være helt sikker på at jeg ikke er gravid? Jeg har haft ondt i maven i 1½ uge, hvor jeg ikke rigtig har været sulten og har også en smule kvalme, skyldes det at jeg er stresset over situationen eller?

Mange hilsner fra K.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, du kan være gravid såfremt et æg blev befrugtet - fortrydelsespillen er ikke 100% sikker.

    MEN altså...
    Din menstruation har altid været uregelmæssig, og nu går du i panik fordi du mener du skulle have fået den i går - selvom den er uregelmæssig.

    Og du har taget en fortrydelsespille som ofte lave kludder i menstruationscyklussen. Og det er formodentlig også pga. den du blødte lidt bagefter - almindelig bivirkning.

    Om mavepine og kvalme er symptomer på graviditet eller stress vil jeg ikke udtale mig om. Det kan ingen fortælle dig - for det kan være begge dele.

    Og ja, selvfølgelig skal du da tage en graviditetstest i stedet for at være ved at gå ud af dit gode skind af nervøsitet.
    Hellere få det afklaret, ikke?

    Jeg tvivler gevaldigt på at du er gravid
Log in eller Registrér for at kommentere.