Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Forsinket menstruation vs. graviditet?

Redigeret 13 maj, 2011, 09:22 i PMS og menstruation
Hej, jeg er en pige på 17, og her forleden havde min kæreste og jeg sex hvor kondomet sprang. Jeg tog selvfølgelig en forstrydelsespille derefter og tænkte ikke så meget mere over det.

Men nu er jeg så nået til den tid på måneden hvor jeg plejer at få min menstruation, men der er nu gået 3 dage og den er stadig ikke kommet.
Er jeg gravid, eller kan fortrydelsespillen have forstyrret min cyklus Jeg er lidt nervøs, og ved ikke helt hvad jeg skal gøre, da jeg ikke kan snakke med mine forældre om det fordi det er... Meget gammeldags. Og jeg er bange for deres reaktion hvis jeg nu er gravid. Er det muligt at blive testet uden at ens forældre bliver informeret? Og hvis jeg nu ER gravid, er det så muligt at "få det ordnet" uden at de finder ud af det?

Kommentarer

• Nu ved jeg ikke, hvornår "forleden" var, men da du er gået tre dage over tid, så kan det jo være, at "forleden" var ret tæt på din menstruation, og derfor kan en sådan pille godt lave ravage. Forleden er i min verden inden for de sidste tre-fire dage.

En fortrydelsespille er rigtigt barske sager, så den kan sagtens lave rod.

Men - køb da en test, og den kan du få f.eks. i Netto - dog skal der nok gå mindst 14 dage efter samlejet, til den kan vise et brugbart resultat - det står på æsken, hvornår den skal bruges.

Så det kan du altså godt finde ud af, uden nogen får noget at vide, men skulle du være gravid, hvad jeg faktisk ikke tror, hvis det samleje var for meget kort tid siden; så kan du godt få det "ordnet" uden dine forældres viden - du er gammel nok, men det er ikke nogen god ide, da den slags ikke er "bare lige", - jo indgrebet, men der vil med stor sandsynlighed være en psykisk påvirkning af noget sådant, og den vil du have brug for at have nogen at tale med om.
  • "Forleden" var i fredags, hvor jeg tog en fortrydelsespille lørdag eftermiddag. Og jeg skulle have haft min menstruation om mandagen.
    Og tak for hjælpen, det gav mig faktisk en smule ro i sindet.
Log in eller Registrér for at kommentere.