Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lavt stofskifte, Eltroxin og mangel på d vitamin

Ville høre hvor mange er blevet påvirket af disse faktorer samtidig? og hvad var jeres symptomer?

Kommentarer

  • Indstillinger
    De tre ting hænger ofte sammen.
  • Indstillinger
    Inden behandling: Enorm træthed, bly i arme og ben, kraftløshed, absolut ingen energi, meget sotrt søvnbehov, hårtab, vægtøgning, negative tankemønstre.

    Jeg fik ordineret Eltroxin og D-vitamin samtidigt. Fik at vide, at mit D-vitaminniveau formentligt ville blive bedre, når stofskiftet blev det. Er fortsat med D-vitaminerne.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    http://www.suite101.com/content/autoimm ... on-a117488

    Jeg er holdt med at tage D-vitamin, jo mere jeg tog des lavere blev mit niveau. så jeg tror på det som de skriver i ovenstående. Og så siger jeg bare igen igen igen Eltroxin er noget skidt for rigtig mange så prøv Euthyrox i stedet for. vh Petra
  • Indstillinger
    Tak for jeres svar. Jeg er bare så bange for at der kan være noget alvorligt galt med mig (ja, negativt tankemønster). Jeg tog en blodprøve igår for at se hvor langt jeg var kommet med medicinen og jeg får svar i dag. men lægen sagde sidst at tallet ikke havde rykket sig så meget.
  • Indstillinger
    Dit negative tankemønster kan have med dit T3 at gøre ... Ofte ligger det for lavt hos os (mit er på 50%) og det kan gøre os depri eller negative.. Du kan få tilført t3 , men gør det i samråd med en endokrinolog (IKKE din læge) for nogle reagere stærkt på det... Håber dette kan hjælpe dig ;O)
Log in eller Registrér for at kommentere.