Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

seoqel prolong , kender du bivirkninger der ikke er på liste

spider68spider68
Redigeret 11 maj, 2011, 02:57 i Åben debat om smerter
Hej Jeg har lige været hos lægen og fået taget blodprøver. og intet var unormalt, ingen vitamin mangel. jern mangel. i 1, 5 måned har jeg haft ondt inde i knogle marven. lige som ved influenza. som breder sig i kroppen. Jeg har samtidig næsten i 3 uger haft hovedpine men ikke som migræne. for et par måneder tilbage skiftede jeg til seoquel prolong. så jeg mistænker om det kan være det. der giver symtomerne. også lægen mener det kan være mit medicin. men disse bivirkninger står ikke på listen for bivirkninger. så er der andre her inde der kender til symtomerne. Cipramil kan måske også være synderen. kærligst spider68

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Spider

    Jeg skal lige sige, at jeg ikke kender noget til Seroquel Prolong.

    Men du skriver, at problemerne jo også kan skyldes Cipramil, som du også får.

    Får du andre slags medicin end det? Tænk også på naturmedicin eller f.eks. grapefrugtjuice. Nogle gange skyldes problemerne ikke den enkelte slags medicin, men derimod kombinationen af 2 eller flere slags medicin, fordi de reagerer uheldigt sammen.

    Jeg har slået op på www.interaktionsdatabasen.dk, og der kan jeg se, at kombinationen af Seroguel Prolong og Cipramil kan være problematisk.

    http://www.interaktionsdatabasen.dk/Sho ... 56d7805722

    Sagen er tilsyneladende, at indholdsstoffet i Cipramil, som hedder citalopram, ændrer ved Seroqul Prolong, sådan at der bliver 16 % MERE af indholdsstoffet i Seroquel.

    Der står dog, at man godt kan tage de to ting sammen, hvis man justerer dosis af Seroquel.

    Er din læge opmærksom på dette problem? For hvis Cipramil gør, at du får for meget Seroquel, så kan det muligvis godt være årsag til problemerne.

    Måske har din læge taget højde for dette, men jeg syntes lige, at jeg ville skrive det.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Tak det er jeg ikke klar over . min overlæge plejer at være omhyggelig med hvad han giver mig af højere dosis . det der oprindelig er udskrevet til mig er akarin men apoteket har bare skiftet det til cipramil . men jeg får at vide det er samme stof men bare et andet navn og firma. Jeg har taget et tilskud af ekstra e vitamin fordi jeg har hørt forkert , og det skulle have været D- vitamin. ellers må jeg ikke tage naturmedicin sammen med min medicin. Jeg er godt klar over at grape frugt ændre medicin så den holder jeg mig fra. kærligst.
  • Indstillinger
    Hej Spider

    Hvis jeg var dig, ville jeg tage en snak med den læge, der står for medicineringen. Det er bestemt muligt, at lægen faktisk HAR taget hensyn til, at indholdsstoffet i Cipramil/Akarin ændrer ved mængden af indholdsstoffet i Seroquel.

    Men det skader jo ikke at spørge!

    Desuden får du jo nu Cipramil i stedet for Akarin. Så vidt jeg kan se, skyldes det, at Akarin er udgået. Apoteket har ret i, at der er tale om det samme indholdsstof. Men der tillades en vis afvigelse, når kopier skal godkendes, så derfor kan der alligevel være en forskel mellem Akarin og Cipramil.

    Jeg synes derfor også, at det ville være klogt at spørge lægen, om skiftet fra Akarin til Cipramil kan være årsagen.

    Under alle omstændigheder kan du jo ikke gå rundt og have det skidt. Noget må gøres.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.