Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

arbejde kontra for højt stofskifte

Jeg startede behandling for 3 mdr. siden, og er nu raskmeldt overfor jobcenter og a-kasse. Har i peroder de seneste år arbejdet med fuldtidsrengøring/hovedrengøring. Ved I , om jeg kan holde til det nu? Der er flere, der mener, at jeg ikke kan. Jeg får stadig 2 piller om dagen. Jeg er 58 år og skal holde 1½ år endnu på arbejdesmarkedet.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er næppe nogen der kan komme med et bud på om du kan klare dit arbejde ud fra det du skriver. Men selv med mange flere oplysninger ved jeg ikke hvor meget du kan bruge andres vurdering til - det er jo nu en gang dig der kan mærke hvordan du har det.

    Det du har fortalt er:

    Du har forhøjet stofskifte.
    Du har været sygemeldt - du skriver ikke hvor længe og hvilke symptomer der gjorde det nødvendigt med sygemelding.
    Du har været i behandling i 3 måneder mod forhøjet stofskifte og du tager stadig 2 piller om dagen - du skriver ikke hvilken medicin du har fået tidligere og hvilken du får nu.

    Som med alle andre sygdomme/lidelser får patienter forskellige symptomer, forskellige sværhedsgrader og forskellige former for behandling...

    Du må skrive mere om din sygehistorie hvis du skal gøre dig håb om at nogen kan holde deres erfaringer op mod dine.
  • Indstillinger
    Set i bakspejlet var mit første symptom utroligt meget sved ved græsslåning i sommer og andet arbejde, efterfulgt af vægttab på 6 kg henover efteråret blandet op med muskelsvaghed, hårtab og hurtig afføring om morgenen og træthed.Jeg gik til lægen midt i januar, som tog blodprøver med henblik på stofskiftet. Lægen siger, at det har været 2 år undervejs.
    Jeg blev derefter sat på 3 uger med Thiamazol 5 mg 2 gange om dagen, derefter 4 om dagen indtil påske og nu igen 2. Har haft vandrende ledsmerter(især i gamle skader og halvslidte knæ) i behandlingsperioden, da stofskiftet kom lidt for langt ned. Mangler nu ku 1 kg i at veje mine 59kg.
    Var sygemeldt fra 14. februar til 28. marts og derefter raskmeldt. Har i det meste af denne lange periode fra i sommer gået arbejdsløs og derfor ikke mærket så mærket så meget til sygdommen jobmæssigt.
  • Indstillinger
    jeg har hørt om patienter som slet ikke havde nogen symptomer og deres stofskifte og at deres lidelse kun blev opdaget ved en tilfældighed. og at de sbegyndte på tabeletter og stadig ikke mærker noget. alt ok.
    men så er der alle de andre som man kan finde historier om på nettet.
    jeg selv har for højt stofskifte og får Thycapxol 5mg (startede med 10 mg i 6 uger).
    jeg kan nu se at jeg har været dårlig meget længe før diagnosen.
    synes faktisk jeg er belvet dårligere efter behandlingsstart, men det er nok følgevirkninger.
    jeg har været syg i 3½ måned og jeg er så træt og ukoncentreret og ondt i muskler og irrtabel at jeg dårligt kan holde huset.
Log in eller Registrér for at kommentere.