Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerteklinik?

Redigeret 18 maj, 2011, 02:41 i Kroniske smerter
Jeg var med i et trafikuheld i 1993, og fik et kraftigt piskesmæld og 2 midterstillede discusprolapser i nakken.
Havde aldrig haft smerter før, men det fik jeg nu.
Har arbejdet til 2008 hvor kroppen slet ikke kunne mere, da smerterne var blevet kroniske..

Er nu blevet førtidspensionist, da jeg har meget kraftige smerter permanent.

Har fået en henvisning til et par smerteklinikker, men blev afvist da mine primære smerter ikke stammer fra de 2 prolapser i nakken mener de.
Jeg har de værste smerter i lænden, og når der ikke kan se noget på billederne kan jeg ikke få en tid på en smerteklinik siger de..

Jeg har prøvet alt behandling, og holder kroppen igang med træning i det omfang jeg kan.
Har været på Gigtcentret i Skælskør sidste år, men selv med træningen og øvelser er det ikke til at holde ud for mig og familien

Min livskvalitet er helt i bund, og vil høre om I ved nogle smerteklinikker der tager folk ind med smerter der ikke lige er tryk på nerverne?

Håber nogle kan hjælpe?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ser man mere holistisk og helhedsorienteret på en skade som piskesmæld, så er det meget vigtigt også at få taget hånd om de psykiske skader, der helt uundgåeligt er en del af en ulykke. Sålænge de følelsesmæssige skader er ubearbejdede, vil de stadigt sidde i bl.a. nervesystemet og musklerne og give fysiske smerter.

    For at få bearbejdet de ting, kan både hypnose og SE-terapi være meget effektivt. Hypnosen siger lidt sig selv - dér kommer man i kontakt med underbevidtsheden og de fortrængte traumatiserede følelelser. SE-terapi er en slags kropsterapi, der også kaldes choktraumeterapi, hvor energien og følelerne får lov at komme fysisk ud af kroppen på en meget blid og helbredende måde.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Det lyder rigtigt underligt, at de ikke vil tage dig ind på det grundlag! Hvad siger din læge til det?
  • Indstillinger
    Har ikke prøvet SE-terapi, men vil undersøge det, mange tak.
    Min egen læge sagde at når jeg var afvist på en klinik pga. det var smerter fra piskesmældet og nok ikke prolapserne i nakken, så var der ikke grund til at søge andre steder.
    Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres erfaringer?
Log in eller Registrér for at kommentere.