Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Mærkelig menstruation

Redigeret 5 maj, 2011, 07:12 i PMS og menstruation
Hej

Jeg er en kvinde på 21 år, som er på p-piller. Jeg er i et fast forhold, så p-piller er min prævention.

Jeg har ikke haft problemer med mine p-piller og er rigtig glad for dem. Men her for nylig, skulle jeg på ferie med min kæreste, og sprang derfor min menstruation over og fortsatte på en ny pakning, uden at holde pause.
Da jeg kom hjem fra ferie, og var ca. halvvejs i pakken, fik jeg pludselig min menstruation. Jeg blev forvirret over dette, og kom derfor til at stoppe på pakken, for at holde de 7 dags pause der (jeg ved nu at jeg skulle have fortsat pakken).

Min menstruation var rigtig mærkelig. Den første dag(tirsdag), blødte jeg et par timer om eftermiddagen, hvorefter det stoppede. Helt det samme skete på 2. dagen, onsdag og 3. dagen torsdag. Først efter de tre dage blev den normal (blødte lidt mindre en normalt), men den fortsatte helt til mandag aften. Normalt har jeg den ikke så lang tid. Jeg blødte ikke rigtig tirsdag, og slet ikke onsdag.

Onsdag aften havde jeg så samleje med min kæreste, hvor efter jeg blødte igen. Det skete første 1 eller 2 timer efter samlejen, så det forekom ikke imens vi havde samleje. Jeg blev lidt forstrækket over jeg pludselig blødte, for det virkede som menstruation. Havde lidt ondt i maven. Dog varede det ikke mere end et par timer, og derefter var der ingen ting (idag)

Er der nogen der ved hvad det kan være? Er det bare fordi jeg har ødelagt min rytme med p-pillerne? Kan jeg være gravid? Har aldrig oplevet dette før. Måske der er nogen der kender til det?

På forhånd tak

Kommentarer

• Jeg er helt og aldeles sikker på at det er pga. p-pillerne.

Du lod være med at holde pause. Så fik du pletblødning midt i næste pakke hvilket ikke er unormalt når man har sprunget en pause over.
    Så stoppede du med p-pillerne, hvorfor der måske er sat gang i den blødning kroppen giver når man holder pause - men den var "underlig" fordi du ikke har "opført" dig som du plejer over for kroppen.

Jeg ved ikke om du er beskyttet når du har holdt pause på et andet tidspunkt end efter tre uger.
    Hvis ikke kan du godt være blevet gravid.

Men du blødte lidt efter samleje er ihvertfald ikke et graviditetstegn så vidt jeg ved.

Hvis det var i går aftes I havde samleje vil jeg foreslå dig at gå på apoteket og forelægge situationen for en famaceut. Måske du skal tage en fortrydelsespille.
    I så fald vil jeg råde dig til at du holder et par måneders pause fra p-pillerne så kroppen kan komme sig oven på rodet og den store dosis hormoner du putter indenbords med en fortrydelsespille.
Log in eller Registrér for at kommentere.