Menstruation for anden gang
Hej jeg er 21 år og har ikke prøvet før at min menstruation er kommet igen lige efter en uge/to uger hvor jeg ikke havde den.
Da jeg fik den første gan havde jeg inda haft lidt pletblødning en dag, så gik der lige nogle uger og så kom den .
Men nu er den her så igen!
Forstår ikke helt hvorfor?
Var til læge her i går til tjek og der tjekket hun også mit underliv,livmor osv.
Ved ikke om min veninde havde mens idag eller kunne det være en lille smitte ..
Men hvis nogen ved hvorfor den kommer tilbage efter at have været der og den var stabil ..
Da jeg fik den første gan havde jeg inda haft lidt pletblødning en dag, så gik der lige nogle uger og så kom den .
Men nu er den her så igen!
Forstår ikke helt hvorfor?
Var til læge her i går til tjek og der tjekket hun også mit underliv,livmor osv.
Ved ikke om min veninde havde mens idag eller kunne det være en lille smitte ..
Men hvis nogen ved hvorfor den kommer tilbage efter at have været der og den var stabil ..
Kommentarer
men hun sagde det så fint ud der..
men ja håber bare det dyreindstinker..
kan også være fordi jeg ikke tager mine p-piller regel missigt..
I øvrigt, hvorfor tager du dem, hvis ikke du tager dem regelmæssigt? Jeg mener så er du ikke engang ordentligt beskyttet mod graviditet; hvorfor så tilføre unødige hormoner til kroppen?
Og det der med at kvinder menstruerer samtidigt er noget sludder, når man tager p-piller. Så har man i øvrigt slet ikke menstruation, men derimod en kunstigt fremkaldt blødning, der er styret af pillerne og ikke har noget som helst med naturen og instinkter at gøre.
Jeg vil da råde dig til at stoppe med p-pillerne, eller ihvertfald skifte mærke.
Du har ret i det også kan gælde for mennesker. Men det drejer sig om menstruationen og ikke den blødning, der kommer når man tager p piller.
P-piller er hormoner, der har til formål at forhindre ægløsning og dermed fertilitet. Man har derfor heller ikke menstruation, men derimod en kunstigt fremkaldt blødning. Man tager piller i tre uger og holder derefter syv dages pause, hvor der kommer denne blødning. Det er derfor fuldstændigt umuligt at kvinder, der tager p-piller og opholder sig i samlet flok vil kunne få denne blødning samtidigt - medmindre de da aftaler at tage p-pillerne samtidigt.
Hvis de kaniner du omtaler blev medicineret med p-piller, så kunne du putte aldrig så mange i samme gruppe - de ville ikke komme i brunst, for så er naturen sat ud af spillet - og det er den også med kvinder på p-piller.
I øvrigt i dyreverdenen - i hvert fald den vilde del - er brunst i de fleste tilfælde forbundet med årstider - og ikke hvilken flok de tilfældigvis befinder sig i, men da det er årstidsbestemt, kommer de naturligvis i brunst samtidigt.