Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP! - Hvad gør en pige med "skæg"?

Redigeret 9 juni, 2011, 17:01 i Teenagere
Vil gerne høre nogle gode råd og/eller hvad I måske gør.
Jeg er 15 år, og har opdaget jeg har lidt skæg på overlæben. Det skal bare væk hurtigst muligt. Har nu søgt lidt rundt på nettet efter hvad der er smartest at gøre. Og ville lige prøve det her som det sidste. :-) Så kom endelig med nogle råd!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er normalt.
    Nogen får mere end andre, alle piger får lidt.
    Det med at fjerne det ved jeg så ikke noget om, men ved at det ikke er unormalt
  • Indstillinger
    Du skriver selv, at du har opdaget at du har lidt skæg på overlæben. Helt ærligt, så er det nok ikke andet end de dun enhver har - som ikke kan kaldes skæg..

    ALLE har hår på overlæben.

    Hos nogle bliver det tydeligere end hos andre.

    Jeg vil i høj grad fraråde dig at begynde at fjerne det, med mindre det er virkelig tydeligt.

    Grunden til at du først ser det nu er nok at du er i puberteten og hårvæksten på kroppen hos alle ændrer sig i de år.
  • Indstillinger
    Det er nok dun som du kalder det .. Men det er jo derfor jeg skriver "skæg" ;-)
    Og ja, det er tydeligt ved mig .. Så har I nogle råd?
  • Indstillinger
    Først og fremmest syntes jeg, at du skal sige til nogle veninder og/eller din mor, at du har et spørgsmål som du vil have HELT ærligt svar på, og så spørge, hvornår de lagde mærke til det.

    Altså: Prøve at få nogle andres opfattelse af det. Nogen gange lægger man selv helt vildt meget mærke til noget som andre overhovedet ikke ser.

    HVIS de så giver dig ret i, at det er meget tydeligt, så vil jeg foreslå dig at starte med at prøve at blege det - eller få en frisør til det - før du forsøger dig med at pincet, voks eller hvad ved jeg.
Log in eller Registrér for at kommentere.