Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Kan jeg stadig have klamydia?

Okay starter helt fra start.. Jeg begyndte og se min kæreste for ni måneder siden.. Lige efter vi havde været sammen fik jeg et rødt øje.. jeg troede det var øjenbetændelse.. men efter en otte måneder gik jeg til øjenlæge der tog en klamydia test, som var positiv.. Jeg fik så to piller som jeg tog med det samme.. og mit øje blev bedre... Nu kommer spørgsmålet så og det er lidt pinligt :S
De sidste dage syns jeg fik øje er begyndt og blive lidt rødt igen.. Hvis jeg har haft leget med legetøj mens jeg havde klamydia kan jeg så have smittet mig selv igen på den måde? eller dør bacteria når de er ude af kroppen og derfor umuligt og smitte migselv igen.. er det bare indbilding fra min side?.. bliver jo helt nervøs.. om jeg skal til og tilbage til lægen igen..?

Kommentarer

• Blev din kæreste behandlet da du blev?

Ellers kan du være blevet smittet den vej.

Det hænder også at klamydian ikke bliver slået helt væk af medicinen, så jeg har læst flere steder at man bør testes efter 3 uger for at sikre om man er blevet rask.

Uanset hvad syntes jeg da at du skal få en tid hos lægen og blive testet.

Selvom det sagtens kan være, at du bare har fået gener ved øjet nu pga. fx. høfeber :)
  • Min kæreste bor i Sverige så har ikke været sammen med ham de sidste halv andet måned, og han er i behandling nu også.

Var til lægen i dag som sagde han faktisk slet ikke troede det var klamydia at jeg måske havde fået et falsk positiv.. og han ikke kunne forstå mit øje blev rød.. og jeg skulle vente en uge og hvis det ikke blev bedre skulle jeg kontakte ham igen.. det hjalp jo ikke meget :S Kan ikke forstå hvis både mig og min kæreste har fået falk positiv begge.. Men må vel bare håbe øjet bliver bedre af sig selv.
  • Blev både din kæreste og dig blev testet positiv første gang?

Var det zitromax 500mg du tog 2 af?

Og havde du ikke andre symptomer end rødt øje?
Log in eller Registrér for at kommentere.