Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

min menstruation opfører sig mærkeligt?

Redigeret 3 maj, 2011, 03:43 i PMS og menstruation
Hej alle :)
Jeg har oplevet noget underligt med min menstruation, som jeg håber nogle af jeg har et svar på!

Jeg er 17 år og oplevede i min forrige menstruation at den kom efter 17-18 dage, og det vil altså sige: 9 dage for tidligt.
Efter den menstruation fik jeg en kæreste, og vi hyggede da (uden dog at være sammen) - men jeg blev lidt paranoid over om jeg kunne være blevet gravid alligevel, hvis jeg nu fik sæd op i mig fra hans fingre eller noget, måske lidt dumt. Men jeg gik og var lidt nervøs, og den næste menstruation kom senere end normalt - dvs. 4 dage eller sådan noget (jeg ved ikke om det har noget med min nervøsititet at gøre?)
Men så her for 3 dage siden fik jeg min menstruation igen, og denne gang kom den igen efter de 18 dage, altså for tidligt én gang til - men allerede efter 3 dage er den ved at være ovre?

Det skal lige siges at jeg i næsten al den tid jeg har haft menstruation har været nogenlunde regelmæssig, og det har varet i omkring 5 dage.
Er der nogen der har et forslag til hvad der sket? og om det er noget jeg skal bekymre mig over?

Knus

Kommentarer

• Jeg syntes, at du skal tale med din læge om, at din menstruation pludselig er blevet uregelmæssig efter i årevis at have være regelmæssig, for det er den jo, hvis din forrige menstruation kom efter ca. 18 dage, den næste kom omkring halvanden måned efter den, og den nuværende så kom 18 dage efter den.

Nervøsitet for graviditet kan godt give menstruationsforstyrrelser. Det kan stress, pludseligt vægttab m.m. også.

Du skal ikke bekymre dig for graviditet ud fra det du beskriver.

Er der sket nogle ændringer i dit liv for tre måneders tid siden?

Du skal ikke få p-piller når din menstruation er uregelmæssig efter at have været regelmæssig.
    Sørg for at finde ud af hvad grunden er inden du propper hormoner i dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.