Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kærste eller ikke kærste

spider68spider68
Redigeret 9 maj, 2011, 19:03 i Samliv
Når en kærste trækker sig tilbage i sin lejlighed og siger jeg behøver ikke komme hos dig nu for der er ikke noget at lave. og han siger vi ikke skal ses i ugen der kommer . og vil ikke fortælle om sit forhold. vil ikke have sex . skriver ikke hver dag sms er . og trækker sig mere og mere i sin egen verden. hvad skal det ses som. er dette forhold kun et venskab. set fra hans side. og han bliver presset til forhold han ikke vil. hvordan skal man hjælpe det.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg syntes ihvertfald, at det lyder som om, at vedkommende ikke er interesseret i et kæresteforhold - eller er i tvivl om hvad han/hun ønsker - og ikke er i stand til at sætte ord på det.

    Jeg syntes, at det er rigtig dårlig stil, bare at trække sig på den måde, i stedet for at være en mand m/k og lægge kortene på bordet.

    Jeg ville insistere på at mødes for at tale om hvad begge parter har af ønsker og behov.

    Det er meget bedre at få det afklaret end at gå og skulle prøve at regne ud hvad den anden tænker. Det kan man jo ikke...
  • Indstillinger
    Hej Spider

    Jeg må indrømme, at jeg straks kom til at tænke på bogen 'Han er bare ikke vild med dig' af Greg Behrendt og Liz Tuccillo (filmen 'He's just not that into you').
    Det kan lyde sårende, men det er bestemt ikke sådan ment. Det er tværtimod bedre at se det hurtigtst muligt, hvis det er sådan, så man undgår at blive såret.


    I forlagets omtale står der:

    I årtier har kvinder snakket sammen på cafeer og til selskaber, eller de har ført sene telefonsamtaler for at analysere mænd og deres underlige adfærd. »Han er bange for at blive såret.« »Måske vil han ikke ødelægge vores venskab.« »Måske føler han sig intimideret af mig.« Eller »Han er lige gået ud af et forhold.«
    Greg Behrendt og Liz Tuccillo er her for at sige at på trods af gode intentioner, spilder kvinderne deres tid. Mænd er ikke så komplicerede. Og der er ingen skjulte budskaber.
    Sandheden er: »Han er bare ikke vild med dig«.
    Som regel er fyre for bange til direkte at sige: »Du er ikke den jeg skal være sammen med.« Men deres handlinger viser præcist, hvad de føler.

    Behrendt og Tuccillo har gjort op med fantasierne omkring mænds adfærd og undersøgt scenarier der fastholder kvinder i utilfredsstillende forhold. Gennem sjove eksempler og afdækkende sandheder bliver budskabet slået fast: Næste gang kvinder føler behov for at regne ham ud, så kan de tænke på denne fantastiske tanke: »Han er bare ikke vild med dig«.


    KH Helene
  • Indstillinger
    mange tak for svarene. Det vil jeg foreslå . kærligst.
  • Indstillinger
    Meget apropos så kommer filmen 'Han er bare ikke vild med dig' på TV2 i aften kl. 20.50.

    KH Helene
  • Indstillinger
    Helene ja vi to kvinder så den i aftes, den var ret sød. og læreridt. er ikke sikker på min veninde forstod hele menningen . da optagelserne følger flere kvinder samtidig. men i samme situation. kærligst
  • Indstillinger
    Jeg fik også set den :-)
    Ja, den er meget sød, lidt forvirrende, men den sætter da ialtfald tingene skarpt op og kalder en skovl for en skovl. Hvilket absolut gør tingene noget lettere.

    KH Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.