Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

15 år, måske gravid :-(

Redigeret 11 maj, 2011, 07:57 i PMS og menstruation
Hej.
Jeg er en pige på 15 år, som sidst havde sin menstruation d.20-24/3 2011.
Jeg har en kæreste som jeg er seksuelt aktiv med.
En dag var vi løbet tør for kondomer, og derfor kom vi til at gøre det ubeskyttet.. Han kom kun ind og ud et par gange, og han havde både tisset og været i bad siden hans sidste udløsning. Vi kan ikke forstå hvordan det kan lade sig gøre, da han er 99% sikker på at den var helt ren.
Min mor ved ikke at vi dyrker sex, da hun er meget streng på det emne, og ikke vil give os lov. Nu bliver hun ved med at spørge hvorfor jeg ikke får menstruation, og jeg bliver ved med at lyve om at vi ikke har haft sex. Jeg er helt vildt nervøs, og mega forvirret.
«13

Kommentarer

• Hej,

Når en fyr har sex kommer der noget der hedder pre-sæd. Det er det tynde væske, der kommer for at "smøre". Der kan komme lidt eller der kan komme meget. Uanset hvad, så indeholder pre-sæden også sædceller der kan gøre dig gravid. Pre-sæden kommer under hele samlejet - det er derfor det er SÅ vigtigt, at huske kondomet under hele samlejet.

Jeg synes du skal købe en graviditetstest i et supermarked. Hvis testen er positiv er du gravid, og så skal du til lægen.

Jeg håber ikke den er positiv, men hvis den er, er du nød til at snakke med din mor.

Johanne
  • Tro mig, jeg har virkelig læst meget om pre-sæd!
    Men havde egentlig forstået det sådan at hvis kan havde tisset siden sidste udløsning ville der ikke være sædceller i? ..
  • Hej igen,

Desværre, jo. Pre-sæden har ikke noget at gøre med renlighed eller noget. Det er bare noget der kommer, når han bliver ophidset.

Johanne
  • Johanne har ret, du kan godt være blevet gravid.

Din menstruation kan dog også udeblive hvis du var nervøs for om du kunne være blevet gravid.

TAG EN TEST. Det SKAL du gøre, så du kan få en abort hurtigst muligt HVIS du er gravid.
    Risikoen er ikke særlig stor pga. han kun var inde et par gange, men den ER der, og derfor er det vigtigt at du tager en test.

De kan købes i de fleste Netto'er og på apoteket.
    Få det overstået i dag.
  • Ja, jeg er godt noget noget paf over de unges viden og forståelse af det seksuelle.

Hvordan i alverden man kan få indtrykket af, at man ikke kan blive gravid, hvis bare den er renvasket?

Jeg må beklage, du kan sagtens være blevet gravid af bare et par gange frem og tilbage, HVIS det har været på tidspunktet for din ægløsning, HVIS han har været tilstrækkelig ophidset.

Og - det er måske nødvendigt at fortælle også, at du også kan blive gravid, hvis I har sex i badet, og altså er fuldstændigt renvaskede begge to - under hele seancen.

Jeg hæfter mig ved, at I "kom til" - det gør man altså ikke. I har forhåbentligt begge været klar over, hvad I gjorde.

Hvis I løber tør for kondomer igen - så er det nok smart hvis I begge har læst om, hvordan man have god sex og får orgasme - begge parter, UDEN at have samleje, dvs. UDEN han putter den op i dig.

Men - men- men, som Anna skriver, så er nervøsitet i sig selv nok til at din menstruation udebliver, så lad os da alle virkelig håbe, at det her kun er en advarsel, og du ikke er gravid.

I øvrigt er det ikke særlig smart, at du lyver for din mor, og siger, at I ikke har sex, når I nu har det. Med mindre, du er meget meget ung, så kan hun ikke forbyde dig det, og hun kunne måske i stedet give dig nogle gode råd, som du bestemt kunne have brug for.
  • Jeg har læst dette inde på en hjemmeside:

"Risks of pregnancy using the withdrawal method.

HIGH - Guy does not withdraw in time and shoots inside the vagina; Guy miss times his orgasm and a couple of spurts of semen enter the vagina; Guy withdraws in time but inserts again without urinating.

MEDIUM - Guy withdraws just in time but close to orgasm; Guy withdraws in time but inserts again in the same session after urinating. (some semen may remain in urethra.

LOW - Guy withdraws nowhere near his orgasm and has urinated beforehand; Guy inserts penis briefly, is nowhere near orgasm and has urinated since his last ejaculation

Precum (or pre-ejaculate)is clear, sticky, dribbles from the penis and is very unlikely to cause pregnancy if the man has urinated since his last ejaculation. "

-http://wiki.answers.com/Q/Can_you_get_pregnant_from_pre-ejaculate

I mit tilfælde er den jo lav.. Men de skriver at det gør en forskel om han har tisset eller ej. Sæden i pre-spærmen er resterne fra hans sidste udløsning, og hvis han har tisset, så har han tisset resterne ud?.. Dermed burde der jo ikke komme noget sæd.
  • Der står også her:

"If the man ejacluated recently and did not urinate between sexual episodes, there is a chance of some sperm left in the urethra mixing with the new precum. Urinating in between would flush out the sperm and decrease pregnancy risk to very low levels.

Technically speaking pre-ejaculate does NOT actually contain sperm in and of itself but can pick up leftover sperm from the man's urethra from previous ejaculations. The chances are EXTREMELY LOW low that a woman gets pregnant from pre-ejaculate. But, this does not mean there is NO chance a woman can get pregnant from pre-ejaculate."

Det var jo det jeg mente! Jeg er da godt klar over at man godt kan blive gravid selvom man har været i bad....
    Der står jo her direkte, at det sæd der er i pre-spermen samles op på vej ud af urethra og stammer fra tidligere udløsning!?
  • Du har ret, men der kan også være sædceller i præsperm om så manden ikke har haft sex i månedsvis.

Man kan ikke være sikker.

Som sagt før, så er risikoen for graviditet meget lille når han "kun" var inde nogle få gange, men jeg vil stadig opfordre dig til at få taget en test - hvis du ikke har gjort det endnu?
  • Ja, jeg vil bestemt medgive, at der sikkert står mange sjove ting på diverse hjemmesider, og det kan da også godt være at der er en lille bitte mindre risiko, men ikke desto mindre, så er den der altså.

Fuldstændig på samme måde, som hvis du er sammen med en person, der har en smitsom sygdom- forkølelse f.eks. - så kan det da godt være, du ikke bliver smittet, men det kan også være, du bliver det.

Man kan ikke bruge sådanne beregninger til noget som helst.

Hvis man vil undgå graviditet, bør man bruge prævention fra først til sidst - sådan ER det.

Man kan heller ikke blive bare en lille smule gravid. :-) - Ja, det sidste var en vits, håber du ikke tager den ilde op. :-) En hel del her i livet er enten/eller. Der er ikke smutveje.

Det er ikke dig alene - det er desværre ret generelt at unge er yderst mangelfuldt informerede om sex og hvordan og hvorledes, og det skyldes vel desværre at man netop som du gør, kan sidde og søge på nettet, hvor man så kan få rigtigt mange gode oplysninger, men mindst lige så mange både fejlagtige og mangelfulde informationer.

Det skyldes også at seksualundervisning, er blevet noget underligt forkrampet noget, som skal opfattes som noget meget pinligt og forfjamsket.
    Ja, jeg fatter det ikke - der er sex alle vegne, men puhh hvor er det "pinligt" at tale om, bortset fra at alle gør det, og det er en fuldstændig naturlig del af livet.

Jeg har ikke forsøgt at vrisse af dig - jeg er bare så rystet over, at unge er så mangelfuldt informerede, og nu ser jeg, at de endda også er henvist til mere eller mindre suspekte hjemmesider.

Du kan rent faktisk godt forlange af din mor, at hun giver dig en ordentlig og grundig information om den side af livet, i stedet for at du bare bliver forbudt det - det kommer hun desværre ikke langt med.

Om ikke andet, så bør hun hjælpe dig med at finde noget seriøst materiale om emnet - og der kan biblioteket yde god hjælp.

Med mindre du er kommet med storken, så har hun en viden, du bør involveres i.
  • Her til aftensmad var det helt stille, og tilsidst sagde hun "nu kører vi simpelthen ud og køber en test" og det gjorde vi så.. Den var heldigvist NEGATIV! :-D Desværre er stemningen i mellem min mor og jeg også temmelig negativ nu... Men nu bestiller hun en tid hos lægen så jeg kan få p-piller..
Log in eller Registrér for at kommentere.