Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

svagblødning/pletbløder

Redigeret 30 april, 2011, 10:04 i PMS og menstruation
Hej jeg fik fra næsten en uge siden min reglmæssige menstruation men den er denne gang meget svagere end den plejer og kan muligvis betegnes som pletblødning... hvad kunne det skyldtes? er jeg gravid?

det skal siges at
- jeg har været seksuelt aktiv i lidt over et år og 'kun' har brugt kondom som prævention. den er dog aldrig sprunget.
- jeg føler ingen spændinger/ømheder i brystet, mavekramper, kvalme samt andre symptomer på tidlig graviditet.
- at jeg en uge inden min menstruation under samleje begyndte at bløde lidt
- jeg op til min menstruation bange for at jeg var gravid, hvilket kunne være kommet fra min PMS og gjorde at jeg begyndte at finde graviditets tegn på min selv, som jeg ikke rigtig havde... kunne det psykologiske ved det spille ind på min mens?

HÅBER VIRKELIG I KAN HJÆLPE!

Kommentarer

• Menstruation kan godt svinge lidt, uden at det betyder noget som helst.

Hvis du har brugt kondom hver eneste gang fra start til slut, og der i den forbindelse ikke har været nogle former for svigt, så er sandsynligheden for graviditet uhyre minimal. Men siden du denne gang har været nervøs, så er der måske sket bare en lille bitte ting, der måske ikke var helt korrekt? Og bare et kort tids samleje uden kondom f.eks. er altså nok til at blive gravid af, også selv om han ikke fik udløsning - for lang tid inden det sker, kan der sagtens smutte masser af levedygtige sædceller ud, som han heller ikke opdager.

Men - som nævnt; hvis kondomet er brugt korrekt, så er det noget nær den bedste form for prævention, du kan bruge.

Din nervøsitet kan dog godt spille ind, så gå dog ned i et supermarked og køb en test, så du kan få ro i sjælen.

Men selvfølgelig skal du da lige fremover holde øje med om din menstruation generelt har ændret sig, og hvis det er, så skal du da lige omkring lægen, men se nu lige de næste par gange an først.
Log in eller Registrér for at kommentere.